Grinig.
Oookej. Den här kvällen har jag varit smått grinig. Just på det här sättet brukar jag sällan vara grinig. Varför vet jag inte, alltså varför jag är grinig som jag är. Eller jag märker inte av det när jag går omkring i min ensamhet härhemma utan att prata med någon. Men när jag pratar med folk på msn eller för all del i telefon (min fd sambo ringde för att kolla hur det gick med kemin som jag ringde och frågade om tidigare) så märks det tydligt att jag är grinig. Irriterande. Det har nog att göra med att jag under en tid hade extrem ångest när jag skrev labbrapporten. Verkligen så att det kändes i varenda liten del av kroppen. En enorm klump i magen och konstiga känslor i övrigt. Men det har gått över. Rapporten är förövrigt klar, nästan. Det som återstår är att renskriva den, vilket jag ska göra imorgon innan jag åker till skolan.
Nu skulle jag mest av allt vilja kramas. Verkligen kramas. Gosa in mig intill en varm gosig (gärna avklädd, men det är inget tvång, mer en önskan) kropp och bara vara. Sådant tycker jag om. Mysa. Jag är rätt myssjuk och gossjuk av mig. Och här och nu skulle jag inte klaga om jag fick lite sådan närhet. Nepp. Faktum är att jag lugnt skulle släppa allt annat och ta ett skutt ner i sängen där (givetvis där, har bara en mysmöbel i mitt hem) intill den där varma gosiga kroppen. *nickar*
Men av någon anledning så går inte det eftersom det inte ligger något annat i sängen än skolböcker.
Jag fick en tid för undersökning av mina tänder hos tandläkaren med posten idag. På alla hjärtans dag. Jag känner inte för att ta det på alla hjärtans dag. Faktiskt. Även om jag inte har något inplanerat så känns det bara så fel att ligga och pinas med lugnande i kroppen hos tandläkaren just den dagen. Får ringa imorgon och boka om. Jag vet förövrigt att jag har åtminstone ett hål. Heidi goes fattig. Igen. Så typiskt. Men kan inte hjälpas. Tänderna ska pysslas om och må bra de också.
Utgång imorgon. Ja jösses. Kan redan nu säga att jag lär vara en aning onykter imorgonkväll. Jag brukar bli det av en flaska vitt vin. Det är sådär lagom. Då blir det inte så dyrt när man går ut heller. Inträde och förmodligen en drink och därefter bara vatten. Brukar bli så. Annars blir det för mycket. Jag har för en gångs skull inte köpt någon (något?) av de där vinerna som jag annars brukar dricka, utan jag kör på en annan som jag gillar. Med högre procenthalt när det gäller alkohol, men gott är det. Och det ska väl gå an det med. Jag har inte planerat att jag ska svepa i mig det direkt, utan det får ta sin tid. Annars blir det jobbigt. Väldigt jobbigt.
Jag mår illa. Det gjorde jag innan jag åt pizzan. Men nu är det tillbaka. Irriterande.
Jag undrar jag, om det är läge för att skriva av sig lite i den riktiga dagboken ikväll? Känns nästan som det.
Ibland känns det som om .. ja.. äh. Ska inte gå in på sådant här på bloggen. Vissa saker är privata. Men jag kan väl säga som så att jag ibland undrar vad det blir av mig i framtiden. Vad kommer att finnas i mitt liv och vad kommer inte att finnas i mitt liv. Framtiden, den är alltid oviss. Man kan planera den i all oändlighet in i minsta detalj, men man kan ändå ge sig fan på att det inte alls blir som man trott. Så är det alltid.
Nog med svammel nu.

1 kommentar:
Jag tror det var något i luften i går. Hos mig var alla griniga, inklusive jag själv. /P
Skicka en kommentar