2006-02-02

Det svider.

Vilket skitväder det är ute idag. Det regnade när jag gick till och från ica för att posta ett brev och för att möta en snubbe som skulle ge mig ett tangentbord jag vunnit på Tradera. Inget vackert Februariväder så långt ögat kan nå. Kanske är bättre imorgon? Får väl hoppas det, imorgon ska jag åka och rida. Först måste jag dock till mina föräldrar för att jag har mina ridkläder där och det är väl bra att visa sig ibland.

Det är fortfarande en Tierpare som läser min blogg. För som sagt, sådant kan man se i statistiken.

Insåg just att det här inlägget kommer att göra att fler hittar hit via knuff.se - det är nämligen så att detta inlägg innehåller "ridkläder" och av någon anledning så är det OFTA jag ser just det som sökord hit när folk hamnar här via knuff. Jag vill inte veta vad folk förväntar sig att de ska hitta ..

Såg just att någon sökt på "jag vet att du sover, känner värmen från din hud". Det är från "Utan dina andetag" med Kent. När hörde jag den låten sist? Jag minns inte. I november kanske. Har inte lyssnat på Kent på länge, förutom de två låtar som av någon anledning finns med i min nuvarande playlist (drog en mapp till iTunes och de fanns med där helt enkelt). Det är populärt att söka på "bonka bäver" och hamna här också. Och så det numera klassiska ordet "sexhoroskop". Låttexter brukar vara populärt också (framförallt James Blunt). Nämen titta.. man kan visst söka på "tavlor broderad porr" och så hamnar man på min blogg? Okej. Men "sexhoroskop" ligger utan tvekan på första platsen, så har det varit mest hela tiden. Skumt.

Jaha, jag åt en Felix Pizza till lunch. Att det blev en sådan beror på att jag blev tvungen att gå in på ica och köpa något för att få ut pengar. Bankomaten slutade nämligen funka i samma veva som jag stoppade i mitt kort. Den spottade kallt ut mitt kort och jag fick se att det stod "tekniskt fel" och så en röd ruta som sa att automaten var stängd. Grattis. Så kul. Jag gick in på ica för att handla något så att jag kunde ta det på 100 kronor och därmed få ut lite kontanter för att betala tangentbordet för. Det blev en pizza. Det var ett dumt val. Väldigt dumt. Min mage accepterar inte sådant längre, alls. Nåja, jag får tänka på vad jag äter i eftermiddag så att magen håller sig i vettigt skick. Ikväll blir det vindrickande och då är det inte läge för att ha en krånglande mage.

Inatt kunde jag inte somna. Efter tre någongång så somnade jag, efter mycket om och men. Lade mig i sängen gjorde jag mer än två timmar tidigare. Värdelöst. Så kan det bli ibland, kan inte hjälpas. När det blir sådär, att jag ligger vaken och inte kan sova så tänker jag. På allt och ingenting. Vid ett tillfälle skrev jag två sidor i min riktiga dagbok också. Det behövdes. Inga vettiga saker direkt. Men ibland behöver man få ur sig saker som man inte kan skriva på annat håll. Eller prata om just då. Vissa saker svider en del. Men jag tänker bort det, finns ingen anledning att haka upp sig på vissa saker. Det blir inte bättre av det. Helt enkelt. Jag vet det.

Torsdag idag. Det innebär att helgen snart är här och sedan är det en ny vecka. Så trevligt, iallafall början av den. Övriga veckan vet jag inte hur den blir. En massa pluggande och träning blir det i och för sig. Vad mer? Vet inte. Inget speciellt skulle jag tro.

Mina vader mår relativt bra idag. Det gjorde susen att stretcha mycket igår och massera och låta kroppen vila.

Nu ska jag gå på toaletten (intressant fakta det där..) och därefter skriva rent min laborationsrapport och därefter .. ja, det visar sig väl.

Inga kommentarer: