2006-02-03

Ge upp.

Precis när jag ska börja skriva så känner jag hur obekvämt det är att sitta här med jeans. Lika bra att jag gör mig av med dem innan jag fortsätter.

Sådär. Allt förutom strumpor försvann.

Jag är alltså hemma från roligheterna nu. Vi kom inte längre än till Lisa så att säga. Vi stannade med andra ord hos henne utan att gå ut. Halvt som halvt kändes det lite dumt att vi inte kom iväg i och med att jag för en gångs skull kände mig snygg och hade ansträngt mig för att se bättre ut än vanligt. Men så kan det gå, det var trevligt att stanna "hemma" också och bara vara. Jag känner mig fortfarande snygg, men till vilken nytta? Ingen ser det. Förövrigt blev jag rejält dragen ikväll precis som väntat. Det är bara att konstatera att vin med 13,5% alkoholhalt tar rätt bra på mig jämfört med det vin jag brukar dricka (8,5%). Om vi hade gått ut så hade jag inte druckit annat än vatten. Men ändå. Är fortfarande inte nykter, inte helt oväntat. Men som vanligt kan jag ändå skriva helt felfritt. Kvittar liksom hur mycket/lite jag dricker, jag kan ändå skriva bra. Weird. Bara för det kommer jag säkert att skriva några fel ..

Har tagit av mig mina örhängen och jag ska väl tvätta av mig sminket.. För en gångs skull hade jag mörkrosa/mörklila-rosa ögonskugga. Fixat sick-sackbena i håret. Och allt det andra. Men.. näe.

Ska väl lägga mig snart, ska borsta tänderna och dricka mer vatten (redan druckit en hel del vatten då hos Lisa efter att mitt vin tog slut, så gör jag alltid) och därefter bädda ner mig. Imorgon (idag) ska jag åka till mina föräldrar eftersom jag har mina ridkläder där och sedan åka och rida.. Och så hem hit igen.

Måtte helgen gå fort..

Förövrigt lockar det inte att blogga så mycket. Det är jävligt irriterande att en Tierpare läser min blogg utan att någonsin skriva ett enda ord. Whatever. Jag skriver ändå inget "smaskigt". Vet inte vad personen är ute efter, vad han/hon tror att det ska finnas här. Jag censurerar bara mer och mer. Tack för det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bild, bild, bild! ;)

Anonym sa...

Smygläsa är för fegisar!

För övrigt så märker mina kompisar när jag mailar/skickar IM då jag är onykter genom att jag stavar mycket bättre då. Jag blir nästan manisk vad gäller stavning och meningsbyggnad när jag är onykter så jag sitter och läser texten 3-4 gånger innan jag skickar den. I vanliga fall så skriver jag det jag tänker (vilket ofta blir väldigt fel i och med att jag tänker snabbare...) =)

Ledsen för uppsatsen =/

Heidi sa...

Å andra sidan är det många som läser utan att någonsin ge sig tillkänna. Men just det faktum att någon från min "hemstad" läser. Utan att någonsin säga något. Vad är personen ute efter att hitta för roliga saker här? Jag censurerar något så fruktansvärt i min blogg att det knappt blir något kvar..

Jag läser inte igenom texten innan jag uppdaterar/skickar iväg. Jag bara.. skriver.

Vilken uppsats??

Jag minns inte ens när jag skrev en uppsats sist. Eh..

Anonym sa...

Varför bryr du dig om att någon från din hemstad läser det? /P

Heidi sa...

Jag tycker att det är smått obekvämt bara. För jag har inga vänner i min hemstad. Snarare så att jag är glad att jag inte bor där längre. Tex.

Men jag kan inte göra så mycket åt det, jag kan inte hindra någon från att läsa så. Men som sagt, skriver ändå inget som kan tänkas vara av intresse för någon "därhemma"..