Bäst dagen efter.
Coca-cola alltså. Öppnade min lilla flaska (50 cl) igår och drack bara några klunkar. Idag är den godare. När en del av kolsyran försvunnit. Den är inte avslagen, men det är iallafall lite mindre kolsyra och sådan cola har jag alltid gillat. Jag har ibland väldigt svårt för kolsyrade drycker. Jaffa blodapelsin däremot kan jag dricka som vatten nästan. Konstigt. Men det känns också som om det är mindre kolsyra i den än i till exempel cola. Förmodligen ren inbillning. Eller inte. Jag vet inte.
Ont i vaderna efter två dagars träning. Hade tokont i ryggen igår, men det har minskat rejält. Värre är det med vaderna. Jag stretchar och masserar så gott det går. Nu får kroppen vila till på fredag då jag ska rida. Ska ta det lugnt då, kommer nog att rida ut. Det tycker både jag och Zeppolin om.
Första februari. Jösses vad tiden går fort. På söndag fyller min äldsta bror 36 år. Många jag känner som fyller det i år. Är det någon jag känner som fyller jämnt i år? Ingen i min familj iallafall, eftersom min yngsta storebror fyllde 30 i höstas. Eller vänta här nu .. Fyller inte två av mina brorsdöttrar "tonåring" i år? Herregud. Om det är så, så tycker jag att tiden går lite väl fort fram. Jomen det gör de, de är nio år yngre än vad jag är och jag fyller 22. Jösses. Jahaja. De växer för fort tycker jag. Verkligen.
Idag har jag hört en massa trevliga ord om mig. Från en tjej dessutom. En bisexuell sådan. Där ser man, jag attraherar båda könen. Det är väl en knuff för självförtroendet kan man säga. Jag är smickrad.
Onsdag idag. Det innebär att nästa vecka närmar sig lite i taget. Inte helt fel. På måndag ska jag till exempel rida (ja, igen) och klippa mig. Äntligen! Jag har inte klippt mig sedan i maj förra året. Mitt hår är slitet. Men nåde min frisör om hon tar mer än de tre centimeterna som är standard för min del. Det vet hon om så. ;)
Dessutom ska mina ögonbryn snyggas till och ögonfransarna färgas. Aldrig provat förut, det ska bli spännande att se hur bra resultatet blir. Något sådant hade jag inte tänkt på om inte min mamma gett mig ett presentkort i julklapp som ger mig hårklippning och färgning av ögonfransar/ögonbryn + noppning. Ögonbrynen ska dock inte färgas, men ögonfransarna ska det som sagt. Trevligt trevligt. :)
Nej, nu ska jag ta och skriva på en labbrapport.
Imorgon klockan elva ska jag träffa en snubbe för att få ett tangentbord jag vunnit på Tradera och han ska få pengar av mig. Jag skickade sms igår och han svarade imorse. Jag svarade på hans sms och så ringde han. Var tydligen så perfekt att han jobbar här i närheten, inte långt bort alls. Vi ska ses vid miljöstationen intill ica. Som min fd sambo säger om märket "Det är datavärldens Euroshopper". Jag säger bara - och? Mitt tangentbord som jag har strejkar till och från och vad som helst är bättre än detta. Jag kan ha det där tills vidare. Tills jag känner att jag har lust att lägga pengar på ett nytt tangentbord.
Imorgon ska det drickas lite vin (nåja, jag ska, min vän håller sig till öl och cider skulle jag tro). Det var länge sedan. 1,5 månad sedan. Nepp, jag är inte direkt värsta festprissen. Eller alkoholslörpare.
Dagens stora glada nyhet:
Jag slipper göra den där tentan i anatomi & fysiologi fler gånger. Jag klarade den ju inte i januari och var "rädd" för att jag skulle behöva göra den ännu en gång för att göra CSN nöjda. Men tänka sig - CSN är nöjda som det är! Jag behöver aldrig mer tänka på den där tentan. Så fruktansvärt skönt. Verkligen.
Nu tänker jag skriva på min laborationsrapport.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar