Fiska.
Om man bortser från en liten prydlig hög med kläder som ligger intill sängen så ser mitt hem fortfarande välstädat och fint ut. Köksbänken och spisen är rena, diskhon är tom på disk och sängen bäddad. Trivsamt.
Själv är jag snygg idag. Också. Igår hade jag en snyggdag, men idag är det snäppet bättre till och med. Jag har alltså en snyggdag idag också. Sådär lite extra. Håret ser bra (jag har gjort något så avancerat som att borsta igenom det efter duschen och låtit självtorka - klart), jag är inte så värst svullen i nyllet trots sömnrubbningen och så vidare. Övriga kroppen är okej också. Inga klagomål att komma med. Inte i nuläget.
Har varit till ica och postat det där paketet och jag passade på att köpa en påse lantchips att äta i helgen. Dessutom sådana där nödvändiga saker som jag köper ytterst sällan för att vara ärlig. Som ost, skinka, te, mjölk, marmelad till exempel. Ost minns jag inte ens när jag hade i kylskåpet sist, inte skinka att ha som pålägg heller på mackor. Mjölk hade jag i januari (?) tror jag och te har jag inte köpt sedan i somras. Marmelad har jag köpt en gång förut i mitt liv. Att jag köpte det nu berodde på att jag köpte bröd att rosta. "Fiberrostbröd" så att säga. Inte vitt formbröd, min mage gillar inte det. Även om det är väldigt gott. Det kan vara gott med marmelad på rostade mackor ibland. Därför köpte jag det. Sedan är det så att jag har kanske 1/4 smörpaket kvar. Kanske 1/5 till och med. Men jag köpte inget nytt för det. Jag tänkte göra det, men så tänkte jag om helt enkelt. Jag tänkte "nej, jag kan ha marmelad på mackorna bara när smöret tar slut. Eller bara ost. Jag behöver inte smör." - jag har ätit lite väl mycket smör de senaste veckorna. Ätit så många rågformsmackor med relativt mycket smör på att jag inte ens vågar tänka efter hur många brödpåsars innehåll jag vräkt i mig. Skärpning. Man behöver inte äta mackor hela tiden. Även om det är gott. Det är sällan bra att småäta.
Tittat på ett avsnitt av Scrubs som jag hade liggande här. Vet inte hur länge jag haft den utan att kolla och det var rentav ett avsnitt jag inte sett förut. Så, det tittade jag på och tog sedan bort det avsnittet. Ligger bara och tar upp plats. Inte för att jag har platsbrist men ..
Jag undrar lite vad vissa personer gör just nu..
Just ja, ska kolla upp en sak. Sedan ska jag fortsätta svamla på. Promise.
Sådär. Jag kommer av mig hela tiden. Kommer på en massa andra saker att göra mitt i bloggandet att det bara blir blaj av det hela. Men jag måste stilla min skrivklåda lite. Har redan skrivit ett kort inlägg idag och jag har skrivit i min riktiga dagbok. Skönt att skriva helt ocensurerat någonstans. Det har jag längtat efter sedan jag bodde hemma. Då tänkte jag alltid "när jag flyttar till en egen lägenhet så kan jag äntligen skriva helt ocensurerat utan att behöva vara rädd för att någon kanske kommer åt boken och läser". Och så flyttade jag in hos min dåvarande pojkvän. Då skrev jag visserligen dagbok också, men jag censurerade ändå en jäkla massa. Utifall att. Jag kunde inte riktigt släppa hämningarna och skriva så fritt som jag ville. Även om jag nu inte trodde att han skulle ta boken och läsa. Hur som helst, när jag flyttade till denna lägenhet - mitt första egna boende, så började jag skriva helt ocensurerat. Det har jag verkligen saknat förut. Speciellt under tonåren. Mycket som jag önskar att jag hade kunnat skriva ner då och spara. Men jag vågade helt enkelt inte. För vissa saker är helt enkelt inte till för andras ögon. Nu kan jag beskriva saker och ting in i minsta lilla detalj och skriva ner .. ja. Allt. Om allt. Jag behöver det. Lufta tankarna. Minska skrivklådan.
Apropå att lufta något. När jag gick till ica idag så gick det två killar framför mig. Ena killen hade jeans, vanliga skor, jacka och händerna i jackfickan. Inget konstigt alls. Den andra killen hade blå mössa, en tjocktröja, skor utan strumpor i. Hur vet jag att han inte hade strumpor? Jo, han gick nämligen i SHORTS! Khakishorts (undrar om det stavas så? Whatever, sådana iallafall). Ehh. Det var 0,8 plusgrader ute. Och där gick de till ica och så tillbaka igen (jag gick bakom dem en bit på hemvägen innan jag spurtade förbi, hörde då att de pratade engelska..). Nog för att en del börjar ha på sig allt mindre kläder när det börjar bli varmare ute, men shorts..? Nåja, man gör ju som man vill. Jag tyckte bara att det såg lite.. kallt ut. Att gå omkring i shorts och strumplös i skorna.
Får väl se om någon av mina telefoner ringer/plingar till idag. Det tycker jag verkligen att de ska göra. Jag har själv använt båda telefonerna en gång idag. Ena för att ringa ett hemtelefonnummer och mobilen för att ringa ett mobilnummer. Dock har jag inte pratat med någon i telefon idag. Enda jag sagt till människor (att skriva mail/gästboksinlägg/msn-meddelanden räknas inte) idag är följande:
- "Hej, jag vill posta det här. Har ni tejp?".
- "Tack".
- "Tack så mycket".
- "Varsågod".
- "Hejsan".
- "Nej".
En pratglad jävel med andra ord. Inte. Eller så beror det kort och gott på att jag bara pratat med folk på ica idag. När jag skulle posta paketet och när jag skulle betala mina varor i kassan. I övrigt har det varit tyst. Förutom ett par mail och samtal via msn. Där har jag pratat desto mer. Till och från iallafall. Nu är det tyst. Det har det varit ett bra tag till och med. Det är med andra tyst från alla håll och kanter just nu. Vilket på ett sätt är skönt. På ett annat sätt inte alls .. skönt.
Mitt hår luktar gott.
Inatt drömde jag en rätt knäpp dröm. Jag drömde att N (Deepedition) körde runt på Faluns gator på en illgrön moppe och på huvudet hade han en röd hjälm med "flames" på. Ibland önskar man att man kunde spela in sina drömmar och spela upp för folk, för det såg då helt sjukt ut kan jag meddela! Mest på grund av moppen och hjälmen som inte matchade något för fem öre. Inte första gången jag drömmer om folk vars bloggar jag läser. Jag har drömt om P (hon) ett par gånger. Bland annat att jag åkte till Grekland på semester, utan pengar. Hon var där och skulle guida mig runt lite där. Stället var som sagt någonstans i Grekland, men det var lite London med i det hela också. Olika byggnader som finns i London och sådär. Jag jagade hönor också för den delen. Jag brukar ha fullt upp i mina drömmar, minst sagt. Förövrigt var det alldeles för länge sedan jag träffade P! April förra året, första gången och enda gången hittills, men garanterat inte den sista. Hon är en riktig Guldängel hon. 
Nu ska jag se om jag har något mer att titta på. På datorn alltså. Jag har ingen tv. Inte tittat på tv sedan i måndags faktiskt. Och det har gått bra. Jag låter bli att kolla upp på www.tv.nu vad som sänds, annars skulle jag bara komma på att det går en massa program/filmer/annat som jag vill se. Lika bra att låta bli.
Annat nu.

8 kommentarer:
Jag kan berätta vad det är för skit du (inte) har missat ikväll. Om du vill veta ;)
Tro mig - jag vill inte veta. För jag vet på ett ungefär vad som brukar sändas på fredagar och som jag faktiskt brukar slötitta på. Irriterande nog.
Och www.tv.nu skvallrar en hel del.
En jäkla massa sport har jag missat, men det är jag glad över kan jag meddela.
Hursomhelst. Jag tror inte på att du är något annat än snygg. Någon dag. Egentligen.
Egentligen kanske det är så. Men vissa dagar känner jag mig allt annat än snygg. Men så är jag partisk också. :p
Din blogg är alltid lika underhållande. :)
Måste vara för att jag lever ett så fruktansvärt spännande och underhållande liv.. *harkel*
;)
Hahaha! Det var den gången jag var så snål väl (när vi var i Grekland)? Jag kunde inte ens bjuda dig på lite mat när du var pank har jag för mig? Jag måste säga att du VERKLIGEN fått rätt uppfattning om mig! *flinar* Mamma brukar anklaga mig för att vara lite väl generös och definitivt alldeles för slösaktig med pengar. ;-)
Snål.. tjaa. Det var ju inte så att du sa nej eller sådär. Var mest jag som inte ville ta emot pengar utan klara mig själv med det jag hade. Inte för att du erbjöd dig heller vad jag kan minnas.. men ändå. Jag fick ju tag i något ägg när jag jagade hönor i ett hus...;)
Skicka en kommentar