2006-02-20

A, b, c, d ...

Hos Hedgehog hittar man listor lite då och då, så även denna. ;)

A is for age: 21. 22 i april.
B is for booze of choice: Ett gott vitt vin. Eller smarriga inte alltför starka drinkar.
C is for career: Ursäkta? Jag pluggar än. Karriären kommer senare.
D is for your dad's name: J. Mer än så känner jag inte för att hänga ut hans namn.
E is for essential items to bring to a party: Ett sprudlande gott humör är väl bäst.
F is for favourite song at the moment: Sail away. Kanske. Det varierar dag till dag.
G is for favourite game: På datorn - Age of Mythology och Sims (1&2), i övrigt - TP.
H is for home town: Uppsala.
I is for instruments you play: Kan spela lite gitarr och lite piano. Men bra? Nja. Skinnbanjo spelar jag bra. ;)
J is for jam or jelly you like: Jordgubbssylt på pannkakor. Apelsinmarmelad på rostat bröd. Ibland.
K is for kids: Faster till fem stycken flickor. Men egna har jag inte.
L is for living arrangements: ...
M is for mother's name: A-L. Dubbelnamn jo.
N is for name of your crush: I don't think so. Här fläks det inte ut sådant. Tack.
O is for overnight hospital stays:Inga vad jag vet. Kanske när jag var spädbarn (hade gulsot).
P is for phobias: Spindlar. Småkryp. Insekter. Tandvårdsrädsla. Blä. Och så vidare.
Q is for quotes you like: "Allt jag behöver i mitt liv är kärlek och respekt och de som inte kan ge mig det har inget i mitt liv att göra"⁄Jonas Gardell.
R is for relationship that lasted the longest: Två år och nästan 10 månader, med fd sambon.
S is for sartorial style: Tjaa...
T is for time you wake up: Beror på vad som ska göras. Och när jag måste göra det som ska göras.
U is for underwear: Bekvämt och snyggt. På samma gång.
V is for vegetables you love: Majs, tomat, gul paprika är rätt gott också, morötter är bäst!
W is for weekend plans: Återstår att se. Vet inte än.
X is for x-rays you've had: Min vänstra arm. Jag hade en spricka i ett av benen där.
Y is for yummy food you make: Som jag gör? Haha.. Tillåt mig småle. Närå, men sallad är jag bra på. ;)
Z is for zodiac sign: Vädur.
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Ingen. De som gör den, väljer det själva.
Ä är för älsklingstrend: Jeans. Alltid jeans. ;)
Ö är för en önskan just nu: No way. Det jag önskar just nu tänker jag inte skriva ner här. Heller.

Så. Det var det. Mer orkar jag inte producera i bloggväg idag. Jag tänker göra mackor. Jag har satt upp en ny regel för mig själv. Inte äta något efter tio-elva. För jo, det händer rätt ofta att jag äter något efter den tiden. För att jag känner mig hungrig. Men jag ska försöka att inte göra det, förutom på helger då kanske, för då är det lätt hänt att man äter chips och sådant framför teven. Ja, inte för att jag kommer att ha en tv på ett bra tag framöver eftersom den ska till sin rätta ägare imorgon. Ska dumpa av den när jag ändå ska till Tierp nämligen. För det där förbannade tandläkarbesöket. *muttrar*

Håll tillgodo. Mer kommer en annan dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde mig till ett Å på listan.

Anonym sa...

Du göder inte min Heidisjuka särskilt bra genom att blogga var tredje dag ;)

Heidi sa...

Men förstår du inte vad jag gör? Jag portionerar ut inläggen sådär lite lagom så att du/folk inte föräter dig/er på dem eller så. ;)

Och vadå - inlägget före detta var jättelångt. Man kan väl låtsas som om det gäller för två dagar. Kapa texten i mitten så blir det bra. :p

Jag SKA skriva nytt svammelinlägg senare, faktiskt. Ikväll. Men inte nu. Nu har jag annat för mig. Som att räkna matte (suck).

Jag vill ju inte att folk ska bli för beroende och abstinensiga. ;)

Anonym sa...

Du är så omtänksam :)

Heidi sa...

Självklart. :p