Jag lovade.
Klockan är nu 23.40 - jag lovade att skriva ett inlägg ikväll. Lovade och lovade förresten, jag skrev att jag tänkte skriva ett ikväll. Det kommer förmodligen inte att hinna bli klart före midnatt, men jag har iallafall börjat skriva det före midnatt. Det räknas tycker jag. ;)
Vad har jag har för mig idag? Jag har mest pluggat. Läst biologi bland annat och räknat matte i mer än tre timmar. Jag ogillar matte. Väldigt mycket. En del tal gick bra. Andra ville inte alls. Nåja. Jag kom iallafall en bit på väg med mitt räknande, imorgon kommer jag att fortsätta räkna så att jag är ikapp inför fredagens mattelektion. Fram till tentan (som är om en månad) så är det bara derivata och en massa runt omkring sådant där sattyg som vi pysslar med. De två sista lektionerna före tentan är dock repetition och då är det väl gott och blandat. Obehagligt. Minst sagt. Jag är inte alls sugen på att skriva en mattetenta. Det må vara på gymnasienivå, men för mig som inte riktigt har ett sinne för matte så är det svårt. Det sårar mig när flera i min bekantskapskrets säger saker i stil med "men det där är ju inte så värst svårt.." - för MIG är det svårt. Då svider sådana kommentarer. Nog om matte nu. Det är inte värt ett nästan eget inlägg. Usch nej.
Imorgon är det dags för en biologilaboration för omväxlingens skull. Det är på BMC, där läste jag i tio veckor för ett och ett halvt år sedan. Har ingen aning om vad det är för laborationer, mer än att de hör till genetiken. Det är just genetik som jag läst om idag en hel del. Kan man väl säga. Läraren skrev i ett mail att det är de tre laborationer i (kompendiet)som hör till genetikdelen. Aaaajuste. Det där kompendiet har jag inte. Jag har inte ens kemikompendiet. För jag är puckad. För jag har inte införskaffat det. Har för mig att det endast är möjligt att betala 100:- måndagar till någon snubbe därborta på skolan, en kopieringsavgift och då får man alla kompendier man behöver. Men jag har inte gjort det.. än. Men jag får väl göra det på måndag då kanske. Känns som om det är dags. Jag har ju bara haft tid på mig sedan januari. No panic. Ehum.
Jag har varit till ica två gånger också. En gång tidigare idag för att hämta ut två paket. Dock visade det sig att jag bara kunde hämta ut ena, det kom jag på innan jag gick fram till "postkassan". Det stod på avin att paketet kunde hämtas tidigast klockan fyra. Klockan var bara två och en postgubbe kom med en fullastad vagn med paket. Antog att mitt paket fanns någonstans i den vagnen, så jag hämtade bara ut ena som jag visste fanns där. Det var .. bra. Innehållet alltså. Dock får jag vänta med att prova den. Nästa vecka kanske? Det visar sig. Den försvinner inte. Faktum är att den ligger här bredvid mig på skrivbordet. Jag vet inte riktigt var jag ska förvara den. Den går inte ner i lådan bredvid sängen där jag har en massa andra .... "nödvändiga/viktiga" saker så att säga. Det är det jag säger och har sagt flera gånger - måste införskaffa en större låda att förvara saker i! Sådana där saker iallafall. Äh. Denna får jag placera i byrån där en annan sak också ligger som knappast går ner i lådan.
Paket nummer två gick jag och hämtade runt tio ikväll. I det fanns ett träningslinne som är skönt, ser bra ut och passar utmärkt. Det fanns också en skjorta som är helt okej. Likaså ett par jeans som jag ska skicka tillbaka för att de bara var helt fel helt enkelt och slutligen... ojoj. Ett par jeans som jag blev kär i direkt. Jag erkänner. Jag är galen i jeans. Jeans är det bästa i byxväg helt enkelt. Jag blev kär i dem på sidan när jag såg dem och när jag provade dem? Oh my oh my. De sitter väldigt bra, ser bra ut och min rumpa ser riktigt trevlig ut i dem. Att de kostade mig 271:- är inte helt fel det heller. Billigt för ett par jeans. Ser framemot att använda dem. Snygg snygg snygg... kommer jag att vara iförd dem alltså.. ;)
Blä. Idag hade jag ångest över skolan. Det värsta har lagt sig nu dock. Det var värre tidigare ikväll, speciellt när jag höll på att räkna matte, men också lite andra saker spelade roll när ångesten satte klorna i mig.
Dessutom har jag fått svar från två studievägledare, svar på frågor som jag skickade för några dagar sedan. Det är inte alltför lätt att komma på vad jag ska plugga till med början i höst. Jag kan ärligt talat inte enbart tänka på att jag ska plugga något som kan ge mig ett "roligt" jobb, jag måste även tänka på hur arbetsmarknaden kan tänkas se ut sedan när jag är färdigutbildad. Vad jag kan få för jobb och sådär. Jag vill inte snöa in mig på något alltför specifikt, för jag vill att det ska finnas möjligheter att byta jobb om jag känner för det. Det löser sig nog. Jag har fortfarande över en månad på mig och jag tror nog att jag ska lyckas reda ut det tills dess, det där med min framtid. Får prata lite med nära och kära för att lufta mina tankar och funderingar, få höra vad de tror om saker och ting och sådär. Det blir nog bra det, i slutändan.
Jag är rätt så myssugen. Inte sexsugen (vore inte helt fel å andra sidan, men med tanke på vilken tid i månaden det är så är jag inte sådär jätteinne på att ha sex, även om lusten finns..) - utan myssugen. Att ligga/sitta och kramas och pussas. Smeka och bli smekt. Kyssas. Hångla. Hålla om och bli omhållen. Jag har till exempel en böjelse för att smeka en mans håriga ben framför teven eller sådär. Nu kanske ni ser ett hårgalet smekmonster framför er, men så är det inte. Jag tycker bara att det känns mysigt att smeka/stryka med handen och fingrarna på mannens vader. Stoppa in handen nertill innanför byxorna och smeka lite. Bara för att. Men jag själv vill INTE ha håriga ben nej, det är inte samma sak. Nu kom jag av mig. Jag skulle bara skriva om hur myssugen jag är. Dock blir det inget mys här inte. Jag är rätt så ensam vad jag kan se. Om inte någon gömt sig i min garderob eller inne på toaletten, men det tror jag inte. Men men.. Desto mysigare att mysa när man väl får chansen, om man får abstinensa lite (eller mycket) innan. Det är som med mat. Mat blir extra gott om man är jättehungrig. :)
Måste erkänna att jag inte har diskat idag. Inte igår heller. Men de är inte så mycket disk för det. Ska ta och diska undan allt imorgon. Det är så att när jag behövt något av det som legat i diskhon så har jag diskat det och använt det och så lagt det där igen. Det är till och med så att om jag behöver använda en matsked så tar jag inte en ren "ny" från lådan utan då tar jag en av dem som ligger i diskon och diskar den och använder. På så sätt blir det inte fler och fler orena bestick. Jag är inte så dum inte. Inte alltid iallafall. ;)
Jag känner mig rätt så obekväm med att åka till skolan imorgon. Träffa folk som jag knappt känner (för nej, jag har inte skaffat vänner i skolan överhuvudtaget nu under januari/februari) och försöka att låtsas som om jag inte alls har ångest på grund av att jag måste vara där och genomföra laborationer. Det är å andra sidan bra att det är obligatoriska moment i skolan ibland, annars skulle jag ärligt talat aldrig vara där. Det beror på vad det gäller för ämne, men för det mesta föredrar jag att läsa på egen hand hemma än att åka till skolan och sitta av några timmar och så åka hem igen. MEN, om det är ett svårt ämne och om det är intressant så åker jag dit och går på föreläsningar och liknande. I övrigt är jag inte alls pigg på att vistas i skolan överhuvudtaget, inte där iallafall. Ska jag vara riktigt brutalt ärlig? Jag tror inte jag vet namnet på fler än .. ehum.. tre (?) av dem jag går med. Och SÅ jäkla många är det inte. Jag har lätt för att minnas namn och lär mig fort namn. Men när man är totalt ointresserad så bryr jag mig inte ens om att ta reda på namn och sådär. Ja jäklar så rolig jag måste framstå som i de andras ögon. De får väl ha en sådan bild av mig. Osociala Heidi. Å andra sidan vet de inte vad jag heter heller så det jämnar ut sig. Jomen precis. Hej jag heter Heidi och jag är supersocial med mina kursare. Inte. Jag kan vara sådan ibland. Jag är inte i skolan mycket alls och då känns det som om det kvittar om jag känner någon eller inte. Sådan är jag givetvis INTE när jag verkligen vistas i skolan mer och känner att jag vill vara social, då har jag koll på allas namn och vet var de kommer ifrån och en massa sådant där viktigt. När ämnena är intressanta så är jag där mer. Just nu får jag mest bara ångest av att tänka på skolan. Delar av det som har med skolan att göra iallafall. Mest matten (där kom det igen).
Nu är klockan fem över halv ett och jag bör avsluta detta svammelinlägg nu. Jag ska upp klockan sju imorgon och det är lite som så att jag inte har något val. Biologilaboration är ett måste. Jag är allergisk mot måsten, men imorgon får jag se till att jag övervinner min allergi och pallrar mig till den där *censurpip* laborationen. Hoppas verkligen att det är så att halva gruppen har laboration på förmiddagen och halva på eftermiddagen. Har svårt att tro att alla ska labba samtidigt och från åtta till fem. Och med tanke på hur det brukar vara med grupperna så hoppas jag att jag genom att åka dit vid åtta hamnar i "rätt" grupp. Så att jag inte hamnar i samma grupp som jag var i förut en gång på en laboration. Jag trodde att jag skulle bli galen .. på grund av minst en person. För att vara mer exakt så blev jag galen på den jag labbade med. Hoppashoppashoppas vi inte hamnar i samma grupp imorgon. Men med min vanliga tur så gör vi säkert det. Att de typ skiftat ordningen så att grupp två labbar på förmiddagen för ovanlighetens skull och grupp ett på eftermiddagen. Själv tillhör jag ingen speciell grupp utan kan välja när jag vill labba .. Vilket är snällt. Av läraren. Att ge mig den förmånen alltså. Det har sina anledningar .. Jag har förklarat min situation, så hon vet hur det är. Det här med ångesten som ibland tar över rejält och gör mig nästintill handlingsförlamad när det gäller skolrelaterade saker. Hur som helst. Sju ska jag upp hur otrevligt det än må vara. Cykla ska jag göra också. Ännu otrevligare. Iallafall om det blir minusgrader imorgon, för idag har det varit plusgrader och vägarna har smält till slaskhelveten och det blir INTE kul när det fryser till is. Då är det nästintill omöjligt att cykla. Iallafall för en fjant som jag är.

23 kommentarer:
Sådärja. Mata monstret :)
Bra. Då behöver jag inte skriva förrän på fredag eller lördag igen då? Toppen.
:D
Tss ;)
Ja? Perfekt.
Eller så skriver jag helt enkelt när andan faller på. Det kan vara ikväll eller imorgon eller nästa vecka. Who knows. ;)
Det blir ju antagligen bäst så. Och det är värt att vänta på :)
Tro mig - förstaklassigt svammel finns det gott om inne i mig. Jag har nästan en liten spärr (som ibland släpper) som gör att jag har svårt för att skriva korta inlägg. Och känner jag att jag inte har ork att skriva ett långt inlägg så brukar jag hellre låta bli. *knäpp*
Men det kommer, det kommer..:)
Sötboll :)
Sötboll?
Det var sannerligen ett nytt uttryck. Nog för att jag är lite päronformad (okej, "päronrumpa" har jag tydligen), men boll? ;p
Men tack tror jag? ;)
Söt är jag, det måste jag hålla med om. Idag är jag rentav riktigt snygg om jag får säga det själv. Har en snyggdag idag. Det behövs ibland. *konstaterar*
Boll har egentligen inget med form att göra i den konstruktionen. Det bara låter - bra. Sötboll.
Sötpåse kan också funka. Och den har en uppföljning: en påse full med söt.
Vem säger att man måste använda slitna uttryck?
Att du är både söt och snygg idag, eller andra dagar, är jag helt övertygad om ;)
(blev det för mycket på en gång nu? :p)
Jag bara drygar mig, klart jag förstår att det bara är något man säger. Alltså att det inte har något med formen att göra. För om man ska gå efter form så är jag mer ett sötpäron eller sötpinne. ;)
(slickepinne kanske? De brukar vara söta)
Sötpåse? Aldrig hört. :D
Men alltså.. Just idag är jag snäppet snyggare än vad jag är i vanliga fall. Och detta trots att jag har iallafall tre "märken" efter före detta finnar i nyllet som dök upp dagarna innan mens. Som jag också har just nu (jodå, jag bjussar på den infon helt gratis). Men ÄNDÅ känner jag mig snygg idag. Utseendemässigt har jag en bra dag helt enkelt. *slänger med håret*
Vadå, är det ens möjligt att få för mycket komplimanger och sådant där som är bra för ens ego? ;)
Slickepinne låter också bra. Men lite mer maskulint? ;)
Komplimanger finns det helt klart inte för mycket av. Eller jo. Men det beror ju på omständigheterna.
Helt klart mer maskulint. Jag associerar av någon anledning aldrig till tjejer när det uttrycket kommer på tal, men det var det enda jag kom på som jag kunde se mig själv som. Som är rätt smal och ehh.. slickvänlig? Eftersom jag är så söt då tänkte jag. Inget annat. SNUSK!
Och du har rätt, ibland är komplimanger i för stora mängder bara HELT fel. *ryser*. Det har jag upplevt både en och flera gånger. Människor som inte fattar att det finns en gräns för vad man kan ta emot innan det blir för mycket så att säga.. De händer dock inte alltför ofta, för så jäkla bortskämd med komplimanger är jag inte. Egentligen.
Det kan vi ju råda bot på .)
Toppen. En till att lägga till i mitt komplimangsharem. Perfect I say. ;)
Skämt åsido. Skulle förmodligen kunna bli överröst av komplimanger om jag nu skulle vilja, men när vissa ger dem så rinner de av direkt. Det beror på vad det är för människor som ger dem, liksom. Om jag kan ta åt mig eller inte. Jag är lite smygdålig på att ta åt mig komplimanger. *erkänner*
Men jag börjar bli bättre. För jag VET ju att jag får dem för att jag är värd dem och inte för att folk vill vara snälla. :D
Hmm, jag får väl försöka vara lite finurlig istället då. Komplimanger som rinner av känns ju lite slösade.
Män i harem brukar väl dessutom vara eunucker? ;)
Jamen sötboll och sötpåse rinner inte av mig tex. För det är ord jag aldrig hört sägas förut. :p
Men om du börjar tjata om saker i stil med "du är snygg" (och inget annat). Då kan jag garantera att jag inte tar åt mig. Ba'så'ru'vet. ;)
Eunucker? Äh. I komplimangsharem är det okej att inte vara det, man får vara vad man vill. Snällt av mig va? ;D
Det är ju så...fattigt...att bara säga "du är snygg". Det är ungefär som att gå på krogen och tro att man direkt får ett ragg med repliken "ska vi knulla?".
(jo, den kan funka - men det är en helt annan utläggning)
Jag vet fortfarande inte om det är så lockande att vara del av ett...harem. Jag får försöka skilja mig från mängden ;)
Det beror ju visserligen också på hur lämpligt det är att flirta med Heidi. I öppna bloggkommentarer dessutom .)
Krogragg vet jag ingenting om. För det första går jag mycket sällan ut och när jag väl är ute så blir jag inte raggad på. Jag har å andra sidan bara varit ute på krogen som singel en gång och det var i.. ehum.. oktober 2005. Jag har i och för sig blivit raggad på en gång kom jag på.. Men snacka om misslyckat. Ska liksom liiite mer till än så* för att jag ska bli intresserad.
* Den fulla Snubben lade en arm om mina axlar och flinade stort och sa "heeeeeej" och flinade lite till. Ehh.. ajuste. Så intresserad jag blev. Inte.
Harem och harem, det får man ta med en nypa salt. ;)
Lämpligt och lämpligt. Jag vet inte jag. Beror väl på hur brutalt man har ämnat att flirta. :p
I öppna bloggkommentarer.. tja. Har du något att dölja tro? *ser ytterst misstänksam ut*
Inte alls. Jag är en ytterst öppen person.
Men jag har säkert anledning att dölja en hel del - om jag vore lite bättre funtad ;)
Det där med öppenheten var mer tänkt som att det kanske blir lite töntigt med rena msn-diskussioner bland bloggkommentarerna. Men du bestämmer ju :)
Hur brutalt (om det nu är rätt ord) man ämnar flirta beror ju helt på mottagaren. Det borde följa den allmänna tesen om kommunikation och mottagarens betydelse.
Ska inte du räkna lite matte nu förresten? ;) Jag borde koncentrera mig mer på jobbet - eller åtminstone se ut som om jag gör det. Sitter hos en kund just nu. Men jag är så bra på att göra flera saker samtidigt.
Jag har snart slut på smileys också.
Öppen är jag också (no shit sherlock, det märks inte i bloggen va?). :)
Töntigt. Jo. Lite faktiskt. :p
Vadsaruattdethette? Matte? Jomen du, ibland är jag extramatte till några hundar... ehum.
Matte .. Jag känner en som kallas för Matte, han heter egentligen Mats.
Men det var nog inte heller det som menades. *harkel*
Sitter du och jobbar hos en kund, men roar dig med att skriva kommentarer i bloggar? Fy på dig!
Jag är en fördärvad människa ;)
Jag är inte bara öppen. Jag har självinsikt också.
(nu försöker jag fundera på hur illa det där lät egentligen)
Skönt att du erkänner det. Ja, så att andra slipper säga det alltså menar jag. ;)
Skicka en kommentar