2005-11-18

Morgonpromenerad.

Vaknade imorse av att hela sängen skakade. Det höll dessutom i sig ett bra tag. Vad var det då? Babben som låg/satt bakom min rygg i sängen och kliade sig som en tok. Sedan somnade jag om (när sängen slutat skaka) och vaknade igen av samma sak. Sedan somnade jag om och vaknade strax före åtta av att hon skällde till en gång. Hon stod och tittade ut genom fönstret (genom glipan som är längst ner trots att persiennerna är nere) och såg väl något som hon tyckte behövde skällas ut lite. Ett skall. Sedan vaknade jag ju och blängde på henne och hon gav sig på mig istället. Bara att sätta sig upp i sängen. För jag vill inte bli puss- och gosattackerad av henne när jag ligger ner, föredrar att sitta upp då. Så kan man skydda sig lite. ;)

Morgonpromenad direkt. Klädde på mig bara och gick ut. Knappt vaken. Tur att det var minusgrader (iallafall kallt och frost överallt och allt sådant där), man piggnar till då. Dessutom lär jag vara vaken under promenaderna. Hålla koll på omgivningarna. Se om det är mycket hundar och var de är i sådana fall. Vi såg dock "bara" två hundar idag. Ovanligt få för att vara på morgonen. Ena såg vi på avstånd bara och hon gnällde/gnydde utan att skälla, det där gnällandet och gnyendet höll hon på med redan innan vi såg den hunden. Vet inte vad det var med henne. Var extra mycket fotgängare och cyklister ute och det verkade som om det var det som gjorde att hon var sådär. Det gick över efter ett par minuter. Sedan mötte vi en hund (någon sorts schnautzer, den gick på en grusväg/gångväg och vi gick på en stig intill. Ett par meter ifrån den vägen) när vi bara hade några hundra meter kvar hem. Den skällde hon på ett par gånger. Men inte mer. Drog gjorde hon visserligen, men hon blev inte sådär galen som hon ibland kan bli. Jag är ärligt talat imponerad. För sådär "lite" skall känns okej. Om man jämför med hur hon kan bli som sagt. Hur som helst, vi var ute i en timme och tio minuter. Fint väder. Härlig promenad. Nu sover hon på sängen och jag sitter här och datanördar mig.

Måste gå till ica sedan. Köpa ett paket mjölk, en burk hundmat, bajspåsar (de är inte slut än, men jag vill gärna ha ett lager hemma så man inte står där en dag helt plötsligt och är utan. De är ändå så billiga) och ja, sedan är det väl inget mer. Det är väl ungefär så långt mina pengar räcker. Mat har jag som sagt, schnitzlar (två kvar), fiskpinnar, nudlar, pasta, gröt, frallor.. jag klarar mig. Än så länge. Kom på att jag oavsett vad skulle ha ärenden till ica. Ska hämta ut ett paket, får en avi idag. Paketet kom dit igår nämligen såg jag via postens hemsida. Babben får stanna hemma, kan inte gärna ta med henne, för jag vill inte binda fast henne utanför ica. Brukar nämligen ofta vara andra hundar där och nej, det blir inte bra hur jag än gör. Så hon får vara hemma. Tar inte lång tid för mig att gå till ica. Tar max en halvtimme, om ens det. Hon kan nog sköta sig. Har inte lämnat henne eller dem (när Breeze också var här förra helgen) mer än fem minuter. Och då har det varit för att jag varit på toaletten.. Såå, inte direkt van vid att vara utan mig här.

Babben ligger som sagt och sover, på sängen. Nyss vid huvudändan och nu i mitten av sängen. På sidan (hon ligger på sidan alltså, utsträckt). När jag tittade på henne nyss så viftade hon lite på svansen. Utan att lyfta huvudet eller något, bara tittade tillbaka på mig. Hon är söt. Och hon tycker om mig. Och hon trivs här. :)

Jag längtar. Längtar. Längtar. Mycket. Mest hela tiden.

Måste duscha. Kanske skulle ta och göra det nu. Så har jag det överstökat. Det är skönt när jag väl står i duschen, men det är som sagt det här med att motivera mig själv till att ta steget och duscha som är svårt. Jag älskar att duscha, men ändå är jag lat när det gäller att göra det. Lugn och fin nu, jag missköter inte min hygien. SÅ sunkig är jag inte. Någon måtta får det väl ändå vara.

Ska slänga in lite bilder senare. Från morgonpromenaden. Få se hur de ser ut på datorn, tog dem med mobilen. Svårt att fånga det vackra på bild.

1 kommentar:

Heidi sa...

Jag vägrade se det programmet.. Jag klarar inte av sådant.. Så jag skippade det..