Du och jag.
Har en massa saker på lager att skriva om, men på sätt och vis känner jag inte för att skriva om dem och på ett sätt känner jag i högsta grad för att skriva om dem. Jag kan sortera bort en del saker och skriva sådant jag känner för. Hm, ja det blir ju som vanligt då. Såklart.
Babben ligger och sover under skrivbordet. Som vanligt. Favoritplatsen, utan tvekan.
I allra högsta grad en slödag idag. Trots att vi promenerat i tre timmar sammanlagt idag och det blir en halvtimme (ungefär) till innan sovdags. Inte bara slöat med andra ord, utan rört på oss en hel del. Raska promenader minst sagt, jag har i vanliga fall en rätt så "snabb" fart när jag går (folk klagar nästan alltid på att jag går för fort..), nu när Babben är här så ökar jag farten lite mer. Verkligen hurtigt. Och skönt.
Ikväll har jag inte gjort så mycket nytta alls. Den där disken som jag hade tänkt göra något åt idag, den står orörd. Diskade dock en kastrull - för att kunna koka gröt till middag. ;)
Slösurfat, pratat med folk på msn, läst bloggar och dagböcker, tittat lite på tv, varit ute, busat med Babben, gosat med Babben och tjaa.. Inte så mycket mer. På måndag ska jag ta tag i tentapluggandet. Ska i helgen ta och planera lite inför mitt pluggande. Skriva upp vilka kapitel jag ska börja med att läsa och så vidare. Det blir nog bra det, jag vill och jag tänker och jag SKA klara den där tentan. Punkt slut.
Hoppsan. Ska bli kallt i helgen (också), men uppehåll/solsken. :)
Men fy. De ska visa ett reportage om den illegala valpsmuggligen och saker kring det, i Kalla Fakta på måndag. Jag vill på sätt och vis titta, men jag vet att jag bara gråter av det. Tur i oturen att det krockar med Cityakuten, för DET missar jag inte. Så jag kommer att titta på Cityakuten 21.00-22.00 - det där programmet börjar 21.30 och därmed kan jag inte titta. Så då var det "problemet" löst.
Nu ska vi se, vem som åker ut från Idol ikväll. Det jag såg av Idol idag var Agnes andra uppträdande, Sibels båda uppträdanden, Sebastians andra uppträdande, Jens andra uppträdande och så en tillbakablick på allas uppträdanden. En del var bra, andra.. mindre bra. Av uppträdandena alltså.
En av mina favoritförfattare är utan tvekan Patricia Cornwell. Serien om Kay Scarpetta. I en av böckerna (jag har elva av de tretton som finns i den serien, typ) finns sex ord som fastnat. Trots att det var flera år sedan jag läste just den boken. Jag kan inte minnas vilken bok det är av dem alla. Men orden är:
"Du tror du är så smart."
Just de där orden har jag på min presentation på min sida på Helgon. De har stått där i snart ett år. Jag bara kom på det nu. Sådär lagom träffande för dagen.
Men söta stackars Babben. Hon ligger i sängen och kliar sig, hon gnyr/låter lite när hon gör det. Inte lätt att ha sådan klåda. Hoppas den ger med sig snart. Nu är hon här och krafsar mig i ryggen som vanligt. Men eftersom jag inte vände mig om på en gång (hade tänkt göra det) så hoppade hon ner på golvet och krafsade lite på mig från det hållet istället. Klappade lite på henne och sedan gick hon och lade sig under skrivbordet igen. Vi ska ut om ett tag och promenera. Runt elva sådär.
Nu, får man veta vem som åker ut från Idol...
... Jens. Ja, rätt person åkte ut. Äntligen.
Nä, ska nog ta och dra på mig jeansen och pallra mig ut med den där sovande grisen. Som också skulle kunna kallas hund. Eller Babben. Eller gullhund. Eller toker. Kärt barn har många namn väl? Ibland heter hon hundskrälle. Jag är inte överdrivet arg eller så när jag kallar henne för det, det är med kärlek. För ibland är hon verkligen det. Ett hundskrälle. Ibland är hon döv också. När vi är ute och går. Men hon lyssnar iallafall bättre när hon är ensam än när det är en eller flera hundar till med. Alltid något. Om hon bara kunde ge upp sina ovanor (skälla på andra hundar - det har dock blivit bättre, ibland.. och så det här med att hon ibland drar lite väl mycket, men när det gäller det så är hon relativt lyhörd faktiskt. Duktig vovve.) så skulle det vara toppen. Och så den där andedräkten, den går inte att beskriva. Pussar går bra att få, men att hon andas på en? Det är ärligt talat lite jobbigt. Men det går att undvika på ett smidigt sätt utan att "såra" henne så att säga.
Hur som helst, ut på promenad nu. Klockan är elva. Vi går nog inte långt alls nu. Max trettio minuter. Om ens det, beror på hur fort vi går. Jag har redan bestämt vilken sväng vi ska gå. Den är lagom för nattpromenad.

5 kommentarer:
Jag vet vad du vill skriva om...
Det var värst.
Tyck synd om mig! Högre feber idag å msn funkar inte... :'(
Min temp var nere på 36,3 och jag frös så att jag skakade och mådde illa.. hur löste jag det? Fleecevantar (inne), t-shirt, stickad polotröja, stickad tröja, pyjamasbyxor och mjukisbyxor över pyjamasbyxorna. Då frös jag ändå. Men efter en stund var det "lagom". Sedan kunde jag rentav ta av mig en polotröja.
Vettefan varför det var sådär. Inte kul.
Jag tycker synd om dig. Inte kul att vara sjuk nä.
Jepp.
Skicka en kommentar