Släppet.
Jaa! Lisa hakar på mig på lördag (inte för att jag någonsin tvekat när det gäller det, men ändå), då ska vi gå på släppet efter en gask. "Härken". Själva gasken har jag inte råd att gå på. Men släppet. Frågade henne idag om hon råkar känna för att följa med och det vill hon. Jag var hos Lisa idag och käkade nybakade bullar och tittade på tv. Det var trevligt som alltid. :)
Sååå. På lördag kommer jag att vara döläcker har jag bestämt. Jag ska ha min svarta klänning (den jag visade i ett inlägg tidigare i veckan ja) och mina snygga skor med hög klackar (höga för att vara ett par skor jag äger..). Håret ska jag ha utsläppt (enklast så) och jag vet vilken ögonskugga jag ska ha. Som matchar mina skor lite. Kajal. Mascara. Fint halsband. Klart. En Heidi redo för att roa sig. Lite förfest först med matlagning och lite vin, sedan dit. Det ska bli roligt. Jag måste jobba på att bli lite mer social av mig och gå ut mer bland folk. Träffar säkert på åtminstone några jag känner. I nuläget vet jag bara tre som ska gå på den, men ändå. :p
Det är så underbart när folk försvinner från nätet utan ett ord. När man skrivit till dem.
Jag åt åtta bullar hos Lisa. Ja precis. Åtta stycken. Dessutom lite mer än en halv chokladkaka (100g chokladkaka). Ändå känner jag att jag skulle kunna klämma i mig något mer. Jag har dock inget hemma att fylla på med och det är väl lika bra det. Klockan är trots allt fem i halv ett.
Imorgon (måndag) ska jag och Lisa cykla ner på stan och köpa släpp-biljetter och därefter käka på McD och därefter är det dags att cykla hem igen. Hon ska hämta något barn på dagis. Vet inte vems barn, därav "något barn".
Upptäckte att det gör väldigt väldigt ont att gå nerför trappor just nu. Uppför går bra, men nerför gör det jätteont i musklerna vid mina höfter. Varför gör det inte ont när jag går uppför? Skönt i och för sig, men ändå. Irriterande att det gör ont överhuvudtaget. Äh. Imorgon måste det ha gått över. Punkt slut.
Men fan också. Jag MÅSTE åka och hälsa på Sifos innan det blir snö och halka och andra sattyg ute på vägarna. Storvik. Hur lång tid kan det ta att köra? Runt 16 mil. Det tar runt två timmar. Det är ungefär samma sträcka som det är till Falun och dit tar det runt två timmar att köra. Måste få tummen ur och komma iväg någongång under hösten. Jag har skjutit upp det i all evighet nu. :(
Känner mig lite nere. Inte deprimerad. Men nere. Inte så att jag gråter. Om det skulle rinna tårar ur ögonen på mig nu så skulle det vara för att det svider något så fruktansvärt i mitt vänstra öga. Innan jag ens tog en titt i spegeln så kunde jag lista ut att det ögat är lite rödsprängt. Jepp. Det var det. Till höger om iris (alltså närmast näsan...) blir jag ibland alldeles rödsprängd. Det är jag nu.
Och som sagt, idag har jag varit på väg att svimma flera gånger. Vad är det för fasoner?
Ärligt. Jag skulle ge mycket för att få krama om .. en person just nu. Som inte bor här. I denna stad. Inget mer. Jag vill bara krama om. Ordentligt. Bara för att.
Nu tänker jag gå och skölja ögat/ögonen och sedan slänga mig i sängen och se på tv. Och idag är jag smart nog att klä av mig och fixa iordning mig innan jag lägger mig. Av med glasögonen och sådär. Ja.
Men dumma öga. Svider verkligen mycket. :(

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar