Sängen borde locka.
Jag kan inte låta bli att tänka .. mycket och mest hela tiden. Som vanligt.
Sängen borde locka mig till sömn. Att lägga mig där och sova. Snart är det tre månader sedan jag hade sällskap i sängen under natten av någon annan än katter och hundar. Sällskap på natten menas sovsällskap. Inte sällskap som funnits där men som försvunnit innan sovdags. Skulle kunna ha sällskap varje natt i sängen - av gosedjur. Av någon anledning lockar inte det. Nej. Hud mot hud ska det vara.
Fan för mig. Som är så krånglig.
Nu lägger jag mig. Vare sig jag vill eller ej och jag tänker se till att somna fort som fan, då hinner jag inte ligga och tänka på en massa jobbiga saker. Jag vill inte somna med tårar rinnandes. Verkligen inte. Vilket jag gjort iallafall två nätter denna vecka. Jag har också somnat med ett leende på läpparna ett par nätter. Övriga nätter.. inget särskilt. Ingetdera. Bara somnat. Slocknat. Så vill jag att det ska bli inatt.
Måste börja träna mina lår lite. Lite fastare skulle de få vara tycker jag.
Godnatt. Eller något. Whatever. Natt är det iallafall.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar