2005-10-16

PM.

Duktigt nog har jag börjat renskriva mitt pm. Hittills har jag lyckats knappra in inledningen i word. Har även surfat runt på diverse sidor för att försäkra mig om att en del fakta som jag kommer att nämna verkligen stämmer och det gör den. Inledningen måste jag finjustera lite sedan när jag skrivit rent allt. Men inte nu. Jag har tre dinosauriearter att skriva om. Peta in bilder här och där. Skriva en bra avslutning på skiten. Skriva in källor och allt. Fixa framsida. Klart. Typ. Skulle vara bra om jag skickar in det idag, men jag tänker inte säga att jag måste skicka in det idag. Som bäddat för ångest.

Aj. Kände just att jag är öm på ett visst ställe. Varför vet jag inte. Kan knappt snudda där, det gör ont. Irriterande och störande. Tänk om jag skulle vilja.. ehrm.. roa mig på egen hand med något? Nä, det går inte för att jag är öm. Jag har å andra sidan redan roat mig en gång idag. Det räcker väl. Kanske.

Idag när jag skulle laga mat så höll jag på att svimma. Verkligen ovanligt. Inte. Det är inte så att det bara svartnar. Hela min kropp känns konstig. Den ville gärna ramla bakåt på något vis. Kändes som om någon skulle stå bakom och dra min kropp bakåt långsamt. Men ändå var det framåt jag svajade och åt sidorna. Sjukt. Min kropp kan aldrig bete sig normalt. Har den någonsin gjort det? Tror inte det.

Ibland önskar jag att jag kunde klona mig själv.

Det där med bakfull och trött. Jag hade rätt. Halv sju somnade visst denna person. Skapligt hörrödu. Och nu är det plugg som gäller resten av dagen. Spännande värre. Eller inte. :p

*gäspar*

Imorgon är det måndag och måndag imorgon innebär att ett nytt avsnitt av Cityakuten sänds! Jag har längtat sedan i våras och nu äntligen ska de börja sända nya avsnitt igen några veckor. Wohoo. Jag vet, jag är väl lite smått besatt i den serien. Men det är också det enda jag följer slaviskt på tv. Som jag ärligt talat gråter över om jag missar. Japp. Så är det. Otroligt löjligt, men sant.

Jag behöver handla. Får väl passa på att handla då när jag ska åka och storhandla med Lisa. När det nu blir. Jag behöver köpa hushållspapper, pasta, mat att frysa in (typ köttbullar och liknande), falukorv och bröd att frysa in och bröd (knäckebröd) att ha i skåpet. Mjölk behöver jag väl också. Morötter likaså. Gottgottgott.

Undrar hur mycket pengar det blir i lön för min del denna månad? Undrar också vad det är för räkningar jag har. Utöver hyran alltså. Telefonräkning har jag vet jag, hur mycket vet jag däremot inte. 60:- är en räkning på iallafall. Mobilräkningen är väl på några hundra denna gång. Telefonräkningen vet jag som sagt inte. Fler räkningar än så vet jag inte om jag får denna månad. Vore toppen om det inte blev fler. När jag har betalat min hyra och alla räkningar så är jag pank. Helt pank alltså. Jätteroligt. Verkligen.

Äsch. Aj. Jag har ont i överarmarna, iallafall i min vänstra. :(

Idag när mamma ringde för att.. öh.. Ja vad ville hon? Just ja, frågade om det skulle stå något mer än "12" i min adress. När det gäller husnummer och lägenhetsnummer och så vidare. Sedan pratade vi om resväskan som tydligen var dum, men det var den inte alls. Bara mamma som inte tänkt till ordentligt när det gällde en sak. Inte lite jag skrattade åt/med henne när det gällde det där kan jag säga. Hon sa plötsligt "Blev det ingen fotboll i onsdags ändå?" och jag sa att det inte blev så och varför. Jag nämnde att jag igår var hos snubben vi pratade om. Hon frågade om inte jag skulle träffa Lisa igår och jag sa att det var planerat så egentligen, men att jag jobbade. "Jobbade med vadå?".. "Jadu mamma, jag var hundvakt. Enda jobbet jag har just nu och det vet du". Jag sa att jag var hos Lisa i onsdags istället. Sedan lämnade vi det ämnet och hon började prata om kattungarna som bor hos dem än så länge. Min pappa (som alltid varit anti-husdjur) har tydligen börjat smälta och har slängt ur sig att de kanske ska behålla katterna. Men mamma vägrar. Hon sa att när hon kommer hem från Rhodos så ska katterna vara borta. Ja, inte tills dess att hon kommer hem. Men kort därefter.

Jag sa att det kanske de är. Jag kanske råkar stoppa dem innanför tröjan och ta med dem hit. Hon sa att det gör jag inte alls det och jag sa att det kan hon inte styra över, eftersom hon befinner sig på Rhodos. Katterna skulle kunna få bo här nästa vecka. Tre pyttesmå kattungar får plats. Så det så. Hemma där bor de ändå i mitt gamla rum som knappast är större än min lägenhet. Alltså, när de inte är hemma bor de där. När de är hemma så är dörren givetvis öppen så att de rör sig i alla rum. Så, why not liksom. Jaja, få se. Jag ska dit på tisdag för att pappa är borta nästan hela dagen då och det är synd om katterna om de ska vara inne i ett rum hela dagen, som mamma uttryckte det som. Så jag ska dit då och gosa och busa då. En av dem är tydligen väldigt kelig. Kommer och jamar och vill att man ska ta upp honom/henne. Även om den kanske inte ligger kvar så länge. De andra två är visst som två monsterungar som klättrar överallt och hänger och flänger på armar och ben och gör sattyg hela tiden. "De är som två rackarungar!" sa mamma. Tjaa. De är kattungar svarade jag. ;)

Dags att skriva lite mer på det där pm:et nu då kanske. Min rumpa är bortdomnad. Skumt.

2 kommentarer:

Petra sa...

Ska din mamma både till Rhodos och Kos?! *dryyyyg* ;-)

Heidi sa...

Ooooops. :p