2005-10-10

Jag åker.

Jag åker till Ekonomikum. Jag åker dit med mina böcker och sätter mig där och gör nytta i några timmar. Jag vägrar vara hemma. Jag vill inte vara hemma. Jag ska äta något och sedan åker jag. Svårare än så är det inte. Jag ska dit och skriva på ett jäkla pm och jag ska ta med mig min mp3-spelare så att jag slipper höra allt runtomkring. Jag ska sitta där och glömma bort allt annat. Bara koncentrera mig på det jag har framför mig. Inte låta jobbiga tankar tränga sig igenom min mur. Jag vägrar. Jag tänker inte. Jag ska inte. Jag åker dit och gör något. Gör något vettigt och sådant som jag måste göra. Helt enkelt.

Mat. Hungrig. Vad ska jag äta? Jag vet inte. Nudlar går fort. Det får det bli.

Inga kommentarer: