Fredag fredag.
Det är fredag nu. Klockan har ramlat över midnatt. Men för mig är det fortfarande torsdag, eftersom jag inte lagt mig än. Jag ska väl det, om ett tag.
Syns att jag har varit i närheten av katter på sistone. Fick nyss ett nytt snyggt rivmärke på handleden efter att katten lekte med snöret på min mobil medan jag skrev sms till Lisa. Svider. Och jag har en hel del sådana sedan förut och på mina lår har jag prickar efter klor. Tidigare idag fick Knoll till exempel för sig att jag visst skulle gosa med honom trots att jag mockade och var upptagen. Jag vägrade. Jag ville mocka klart. Han tog tag i saken själv och hoppade helt enkelt upp på mitt lår och hängde kvar där med sina klor. Och försökte klättra uppåt. AJ. Jag är fan inget klätterträd. Han gav upp när han insåg att jag ändå inte tänkte gosa med honom. Får gosa mer i sängen sedan istället. Som alltid innan jag somnar. Och så imorgonbitti när jag vaknar. Morgongos med framförallt Tott som kryper ner under mitt täcke och myser. Knoll myser också. Såklart.
Var hem till mina föräldrar idag. Slöade, kollade på tv, läste, åt mat och pratade med mamma. Pappa också, innan jag åkte. Kom inte dit förrän halv sju. Så jag hoppade över gullungegos. Jag tänker istället åka till Tierp imorgon också om de är hemma då. Saga och Engla alltså. Då hälsar jag på dem i sådana fall.
*ler*
Äntligen. Känner mig lite gladare. Den där ledsna känslan i kroppen har lämnat mig, inte helt. Men nästan. Det är inte så att jag sitter här och skrattar nej, men jag kan åtminstone le lite. Det är trevligt.
Jag är förövrigt glad för Hannas skull. Väldigt glad till och med. Det är hon värd. :)
Kom igen Lisa, du klarar några dagar till! Heja heja. Snart är jag hemma igen. ;)
Jag fryser. Jag har tänt en brasa i kaminen, men härinne på "kontoret" är det kallt. Saksamma, jag ska ändå lägga mig snart. Om ett tag.. Jag ska bara...
... inte alls göra så mycket till nu. Jag behöver sova. Samla kraft och ork till allt som ska göras imorgon. Imorgon måste jag dammsuga och vattna blommor och sådär. Packa ihop mina saker. För sådant hinner jag inte på lördag nämligen. Då har jag det stressigt nog som det är på morgonen. Behöver inte få fler stressmoment där och då nej. Så packning och städning och allt imorgon. Klart.
Kan det inte bli nästa vecka snart? Då ska jag sova ut. Dessutom ska jag bland annat umgås med Lisa på lördagen. Det ska verkligen bli trevligt. Sedan får man väl se vad jag gör. De andra dagarna. Jag måste städa någon dag och jag måste sätta mig ner och börja planera hur jag ska lägga upp tentapluggandet i höst. Jag MÅSTE klara tentan i januari. Annars blir csn inte glada på mig. Och jag vill ha pengar av dem. Det får jag om jag klarar tentan. Så det är bara att bita ihop och kämpa. Måste skriva klart mitt pm om dinosaurier också (vet, inte klart än). Wohoo..
Nu ska jag ta och borsta tänderna och därefter pallra mig i säng.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar