Så.
Alla räkningar är betalda. Skönt. Jag fick givetvis en elräkning igår och det kändes som om jag lika gärna kunde betala den nu också. Så nu har jag inga räkningar som ligger i lådan och blänger surt på mig. Jag upptäckte ett par dagar sedan att jag fått 4000:- överfört till mitt konto. Det var från mina föräldrar. Alla barn har fått det. Inte bara jag alltså. Pappa har köpt en begagnad bil och mamma sa något om att hon inte skulle betala något för att blablabla (minns inte vad hon sa) och så blev det så att alla barn fick lite pengar istället. De där 4000:- kunde inte komma vid en lämpligare tidpunkt om man säger så. Ska spara 1500:- av dem till nästa månads hyra.
Nu är det bråttom. Ska slänga i mig frukost och därefter åka ut till hundarna. Ska linda min fot (slutat vara så röd där, men svullnaden/knölen är kvar och gör ont) och därefter klä på mig och åka.
Igår backade jag förövrigt på en bil. Min första "olycka" eller vad man ska säga när det gäller bilar. Jag parkerade, ingen fickparkering utan skulle köra in i en ruta men kom för nära ena bilen (var en bil på båda sidorna) och var tvungen att backa ut och köra in igen. Jag backar långsamt ut och så BONK! Oops. Jag tittade till den bilen efteråt och det var inga skador på den. Tack gode gud. Även jag kan visst ha tur.
BRÅTTOM!

2 kommentarer:
Jag vill också ha 4000:-
Du kan väl dela med dig? Eller köpa min blogg.
/Goesta
Jag har inte 4000:- längre. Inte efter att ha betalat alla räkningar. :p
Så nä. Här ska inte delas.
Skicka en kommentar