2005-09-24

Bortspolad.

När jag stod i duschen nyss så kom jag på mig själv med att tänka att det vore skönt att bli bortspolad där och då. Ner i golvbrunnen tillsammans med allt lödder och vatten. Försvinna. Men tänk, så smal är jag inte att jag skulle kunna spolas bort ner i en sådan där golvbrunn. Även om det nu inte var det första som slog mig. Tänkte bara på hur skönt det vore att spolas ner där. Bort från allt.

Flera timmars promenerande i skogen sätter sina spår. Mina ben tycker att jag är dum som utsätter dem för sådant. Har två snygga blåsor på ena stortån, hårda blåsor. Irriterande. Men jag trivs med hundarna. Det är rena himmelriket att vara där och klia på dem, leka med dem, gå ut och gå med dem och allt sådant.

Trött. Imorgon ska jag sova ut. Jag behöver det.

Ikväll ska jag vara onyttig. Jag tänker vispa upp lite grädde och sedan äta det med glass, maränger, chokladsås och banan. Jag har varit sugen på det i flera veckor och tyckte att jag var värd det nu efter tre dagars "jobbande" (som är mer nöje än jobb, men ändå). I övrigt är jag inte värd något alls för tillfället.

Jag står fortfarande fast vid att jag borde tatueras med varningstext. Jag har för många krossade hjärtan på mitt samvete. Som jag bär på inom mig. Krossade hjärtan som jag har delar av med mig överallt, var jag än går. De skär som små knivar där inom mig. Påminner mig om att de finns där. En dag kommer jag förmodligen att själv bli krossad av någon annan än mig själv. Jag har krossat mig själv, mitt eget hjärta genom att krossa andras. Men ingen har krossat mitt. Inte "på riktigt". Fan för mig. Jag kan inte säga annat.

...

Måste ta bort handduken från mitt hår, hänga in handduken jag har runt min kropp, fila min vänstra långfingernagel, vispa grädde, klä på mig, se på tv. Och så vidare. Borde diska, men det får jag väl göra imorgon. Orkar inte ta tag i det idag. Vilket jag sagt hela veckan, men idag har jag inga krafter kvar. Alls. Det är ett under att jag är vaken fortfarande. Gäspade mig igenom sista promenaden (tre idag totalt) och jag har ont. Jag har ont i kroppen. Jag har ont i fötterna, benen, ryggen, hjärtat, huvudet, själen. Överallt.

Nu.. Fixa allt som ska fixas.

Inga kommentarer: