Lite shopping.
Är väl lika bra att jag börjar med att förtydliga en sak här. Öppet för alla:
Björn och jag har aldrig varit ett par. Kommer aldrig att vara det heller. Han är inte typen som binder sig lätt och jag har aldrig någonsin varit intresserad av honom på det sättet. Never. Otänkbart. Förmodligen träffar jag honom aldrig igen. Varför skulle jag? Och när jag skriver att vi pratade med webcam igång så menar jag inte att vi hade något jävla cybersex eller liknande. Han höll på att laga mat och jag satt och läste bloggar och skrev på annat håll samtidigt. Han vet att det är kört. Jag vill inte sådant med honom. Punkt. Det står jag fast vid. Så, inte för att jag behöver förklara mig när det gäller sådant här, men jag ville få det nerskrivet. Så att det inte blir några missuppfattningar och annat på grund av det där.
Det var det.
Nu över till det jag tänkte skriva om.
Strax efter två åkte jag och Lisa ut till IKEA/Max. Vi började med att vräka i oss onyttigheter på Max och därefter vidare till IKEA. Jag köpte glödlampor, värmeljus, halkskydd (mattan i hallen skulle annars ta livet av någon av mina vänner vid något tillfälle eller mig själv också för den delen), två vispar (de hörde ihop), ett extra hyllplan till bokhyllan och så tre kastruller. De hörde ihop de också. Rostfritt stål. 149 kronor och det kunde jag inte bara låta slinka ur händerna på mig. För jag har länge velat ha kastruller som INTE har en teflonliknande insida, men har inte haft råd att lägga pengar på sådana kastruller för att de kostat för mycket. Så det var ett bra köp. Det var det värt. Visparna likaså. Ogillar min plastvisp. Som jag måste använda pga de kastruller jag har. Men det är det äntligen ändring på! Lisa plockade på sig lite gott och blandat och vi åkte till lagret för att hämta ut två fåtöljer som hon köpt och in med dem i bilen efter mycket bök. Sedan hem till Flogsta och packa ur och bära in hennes saker och så åkte jag till parkeringen med bilen. Traskade hem med min kasse och här är jag nu. Jag har äntligen (eh, tog bara nästan fyra månader...) sorterat mina pocketböcker så som jag vill ha dem. Bytt ut lampan i hörnet borta vid min byrå så att ljuset inte är så starkt. Innan var det jobbigt att ha den lampan igång, för den lyste lite väl starkt. Men nu är det bra. Brabra.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar