2005-09-17

Lauantai

Jag somnade på soffan inatt. Jag låg nämligen invirad i en filt och tittade på tv med katterna. Sedan somnade jag. Vaknade tio över fem och klev upp en sväng och skulle då ha gått upp till sängen för att sova vidare. Det gjorde jag inte. Halv sex lade jag mig i soffan igen och drog filten över mig. Fick sällskap av katterna igen och somnade. Den där soffan är så fruktansvärt mjuk och skön. Lätt att somna i den och man sover gott. Vaknade klockan nio av att min mobil larmade. Hade satt den på väckning klockan nio för att inte sova för länge. Klev upp och drog på mig en stickad tröja (frös ändå sedan, kyligt ute), gick ut i stallet för att ge Totte havre och därefter släppa ut honom i hagen med frukosthösilaget.

Inatt hade jag riktigt skumma drömmar - som vanligt. Det går inte att återberätta dem.

Jag vill lyssna på något. Radio blir bra. *går och fixar*

Igår när jag plockade plommon (balanserandes på Nikkies plastrutschkana..) så gjorde jag illa mig på någon gren. Inte helt oväntat i och med att det var en massa elaka grenar som var ivägen igår. Hur som helst, en hudflik lossnade mellan högra lillfingret och ringfingret. Blödde och det gör ont. Svider och det känns hela tiden eftersom såret är just mellan fingrarna. Att greppa saker gör att det smärtar till lite där, hela tiden känns det i och för sig. Inte bara när jag gör saker med händerna.

Har vattnat alla blommor idag. De bor ju för tusan i ett växthus (nästan)! Blommor överallt. Vid varje fönster står det minst tre blommor, två vid en del. Utöver det så står det en del blommor på golvet och en del hänger i amplar och en del står på saker (teven, högtalare och så vidare). Blev tvungen att räkna blommorna härnere bara för det. 27 stycken. På övervåningen är det sju eller åtta. I min lägenhet har jag tre stycken.. Det är lagom. ;)

Nu ska jag ta och leta fram lite frukost och ta mina tabletter.

Fint väder idag också. Solen skiner och det är molnfritt, dock blåser det en hel del så det känns ändå kallt att vara ute. Hur många grader det är vet jag inte. Inte överdrivet många skulle jag tro.


Inga kommentarer: