Kyla
Man kan inte komma och påstå att detta hus är överdrivet varmt. Jag tittar på film. Sweet home Alabama som jag har sett förut, tyckte inte att det fanns så mycket annat att titta på. Trots att det finns en hel del kanaler att välja emellan. Invirad i en filt ligger jag där i sällskap av en katt eller två. Eller ingen alls, för då och då springer de iväg och leker med varandra och med leksaksmöss.
Jag måste sälja bort gammal kurslitteratur. De tar plats och jag behöver dem inte ens. En del böcker behåller jag, såklart. Men en del andra tar bara upp plats och dessutom har jag lagt ut en hel del på kurslitteratur och det skadar inte att sälja dem. Då får jag lite pengar och någon annan (några andra) student tjänar ett par hundra på att köpa en begagnad bok i stort sett oanvänt skick. För jag stryker sällan under i böcker som jag vet att jag kanske kan sälja så småningom för att jag inte behöver dem. Sedan finns det såklart andra böcker som jag tänkt behålla som jag strykt under en massa i och sådär. Jaja, det blir nog bra det där.
Nu ska jag se på tv igen. Sedan ska Totte få kvällsmat. Det är kallt ute, kallt inne. Kallt överallt.
Inombords är jag dock varm. Det finns sådant därinne som gör att jag blir varm. Som värmer mig trots all annan kyla. En enkel tanke kan få mig att smälta. Dem tankarna håller jag fast vid hårt. Alla fina minnen likaså. Allt. Allt som värmer håller jag närmast hjärtat. Någon är närmast hjärtat. Det värmer.
Dags för tv.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar