2005-09-01

Första dagen.

Kursen verkar helt okej. En del saker ser jag framemot och en del inte. Var väldigt många där, så många att det inte fanns stolar till alla (jag hade dock sittplats vid ett bord, det var många som kom lite sent) och det första jag tänkte "nåja, få se hur många som försvinner inom ett par veckor...". Brukar alltid vara så att några anmält sig till en kurs enbart för att fixa kårleg. Om man hoppar av inom tre veckor så kan man söka kursen igen om man skulle vilja det, annars går det inte har jag för mig. Nåja, var en blandad skara. Först när jag kom dit runt elva så var det få tjejer utanför salen, men det dök upp fler och fler. Är väl på ett ungefär lika många tjejer och killar. Jag är med i Grupp 1. Man skulle skriva upp sitt namn på någon av listorna (grupp 1 eller grupp 2) och någon räckte mig listan som hörde till grupp 1 så jag skrev dit mitt namn. Har ingen aning om vilka som är med i den gruppen. Vet inte namnet på någon, men det lär man få koll på så småningom.

Var en tjej som hela tiden frågade läraren om saker, ifrågasatte saker och hade sig. En annan hade sin bebis med sig, hon var tvungen att gå ut några gånger för att barnet började gråta. I början var den dock tyst och lugnt i sin vagn. Jag vill inte vara dum, men jag hoppas verkligen att det inte kommer att vara så varenda gång det är föreläsning. Att hon har med sig sitt barn alltså. Ibland satt hon nämligen kvar en kort stund innan hon gick ut med den skrikande bebisen och det var omöjligt att höra vad föreläsaren sa. Det visar sig. Förövrigt hoppas jag innerligt att jag inte hamnar i samma grupp som henne eller tjejen som frågade en massa och hade sig. Jag vill inte dra alla "sådana" över en kam, men oftast har jag mycket svårt för att slappna av och yttra mig om saker och ting när jag hamnar i samma grupp som en "sådan". Jag har varit med om det många gånger. Jag försöker bli modigare, självsäkrare och ta för mig mer, men det är inte alltid enkelt som det låter.


Det var mest unga människor där. Skulle tro att det är max fem personer över 30 där. Om ens det. Om man går efter hur gamla/unga folk ser ut att vara så ligger väl de flesta någonstans mellan 19-25 åldersmässigt. Några är väl äldre än så, men skulle tro att de flesta är 19-25 år någonting. Äh, saksamma. Hoppas de är trevliga, åtminstone en del av dem.

*ringer Pernilla*

Äsch. Pernilla hade precis åkt iväg för att lämna dottern hos hennes föräldrar (alltså Pernillas föräldrar). Jag bad Pelle be henne ringa upp mig. Måste nämligen byta en Zeppolin-dag mot någon annan, för vi bestämde en massa dagar några veckor framåt utifrån mitt gamla schema. Det är en dag som inte funkar nu när jag har nytt schema, för den dagen har jag en lab som jag inte vill missa. Inte obligatorisk, men jag vill inte missa den.

Måste köpa blomjord och plantera om en blomma som jag har. Blomflugorna trivs lite väl bra i/på jorden i den krukan. Ser ut som om det bildats mystiska saker där i jorden och det är inte önskvärt. Måste bort. Så jag får väl ta och köpa jord.. Om inte jag kan sno lite av Anders, vet nämligen att han har jord hemma hos sig och jag ska ändå dit idag för att fika (och kanske spela Risk).

Är förövrigt snygg idag och kände mig snygg imorse när jag åkte till skolan. Jag kommer att hålla till på Ekonomikum i höst och jag måste säga att jag hann inte se så många människor på den tiden jag var där, men jag hann se att det fanns en drös med killar med bakåtslickat hår. Inte på ett snyggt sätt. Utan på sådant där "Hej jag kommer från Östermalm i Stockholm och är hur cool som helst med bakåtslickat hår och solbrillor och rosa skjorta och snygga jeans". Har aldrig riktigt gillat sådant utseende. Kan tänka mig att skolan kryllar av snygga killar, men ärligt talat så bryr jag mig inte om att se efter så noga. Inte som förut. Radarn är av. Visst ser jag snygga killar/män om de passerar precis framför mig eller om jag möter dem i en trappa, men min blick söker inte efter något att vila ögonen på. Fram till i våras har jag alltid haft ett ögongodis att vila ögonen på i skolan. Förra våren var det till exempel en på lärarutbildningen och så vidare. Men nu? *rycker på axlarna*

Nu skulle jag vilja ha massage. Nacke/rygg/axlar. Helst i ett hett bad, med Någon.

Idag tänkte jag för en kort stund att jag ska ha kjol på mig om jag ska gå ut mer (vilket jag ska), men blev påmind om hur fula mina tånaglar är just nu och att måla dem (de är redan målade) gör dem inte snyggare. Jävla stortånaglar att ställa till det för mig. Jag som vill passa på att använda mina snygga skor som jag köpte i Juli som jag använt två gånger hittills bara utanför hemmet. Nåja, får använda dem flitigare nästa år om inte annat.

Måste köpa smör idag. Får göra det när jag går hem från Anders sedan. Ica ligger på vägen så det blir ingen omväg alls. Det smör jag har kvar nu räcker till max tre smörgåsar. Dags att köpa mer ja.

Ska ta och bädda sängen nu och rensa golvet på saker.

Inga kommentarer: