Depeche Mode.
Allvarligt talat. Depeche Mode dyker upp i Sverige nästa år. Biljetterna släpps väldigt snart. Jag vill. Verkligen. Men ehh.. Första mars. Vem kan jag lura med på en konsert med Depeche Mode första mars? Nästa år? Folk brukar inte vilja planera så långt fram i tiden. Att pallra sig dit ensam känns lite.. tråkigt. Det skulle dock funka det också kan jag säga, jag har lyssnat på diverse live-inspelningar från olika konserter och tänkt att det vore en upplevelse att se dem live. Det är få artister/band som får mig att känna ett sug efter att gå på konsert. Men Depeche Mode. Allvarligt talat. Jag vill. Jag vill jag vill jag vill! Jaja, har helgen på mig att fundera.
Depeche Mode är det jag drar igång det första jag gör när jag startar datorn och oftast det sista jag lyssnar på innan jag stänger av. Kan hända att jag någongång under dagen lyssnar på annat, men de senaste tre veckorna har 90% av min "musiklyssnartid" bestått av Depeche Mode. Brabrabra.
Imorgon ska jag vakna så att jag kan ringa till gynekologen någongång mellan 08.15-09.15 för att boka tid. Kom på att jag lika gärna kan få det överstökat och få nytt recept på p-piller så kan jag hämta ut dem innan den trettonde september. Frikortet gäller tills dess nämligen. ;)
Nu ringde Anders och sa vad det var för mat de tänkt äta. Tidigare när han frågade om jag skulle komma dit och äta eller inte så svarade jag "Det beror på" och han frågade givetvis på vad "ja, om det är något gott eller inte". Så det var därför han ringde nyss, för att meddela vad de tänkt äta och fråga om jag kommer dit. Pommes frites och fläskkotletter eller liknande skulle det bli. Sure, det gillar jag. Så jag ska dit och vara social med honom, Andreas och Anders lillebror Johan som bor där för tillfället (pluggar i Uppsala). Hej och hå.
Lika bra att jag drar på mig kläder nu då. Att komma dit i bara trosor känns lite onödigt. Kjol tänker jag inte ta på mig, jag tänker ta jeans. Jag vill ha strumpor på mig, fryser om fötterna. Strumpor är inte alltid så snyggt till kjol nämligen och varför ska jag vara snygg när jag går dit? Precis. Skulle lika gärna kunna ta mina hemmamyskläder, men äh, det får bli jeans och en tröja. Helt enkelt.
Får inte glömma att köpa smör. Nu är smörpaketet slut. Det räckte till två mackor.
Jag som öppnade skåpet där man ställer disken efter att ha diskat, för jag tänkte ta tag i disken. Men så ringde Anders som sagt, diska tänker jag göra ikväll oavsett vad. Så slipper jag se skiten på lördag när jag kommer hem (eftersom jag åker imorgon). Wohoo. Apropå ingenting, Pernilla ringde aldrig upp. Det gör inget, för dagen jag vill byta bort är inte förrän den sjunde september. Men eftersom hon jobbar så är det bra att säga till i god tid.
Pommes.. mm.. gott.. Jag har ingen ugn, så jag äter bara pommes när jag käkar på Max eller McD..

5 kommentarer:
Jag såg Depeche 1988 i Köpenhamn. Då var de SKITBRA! Sen såg jag dem 2000 (?) i Globen och det var lite så där... De kändes rätt liknöjda på något vis. Ändå funderar jag och Riddaren på att kanske passa på och se dem i mars. Det ÄR ändå Depeche ju. ;-)
Jaaaa. De är bra.
Hey, jag har 2 påsar pommes i frysen så det är bara du stoppar in skallen hos din lilla granne så bjuder jag... Surströmming idag igen *raaaap* najs... Hörs
Depeche ja... Vi hade ju kunnat gå... om inte biljetterna är slut. Fakk.
Biljetterna sålde väl slut på 40 minuter. Varenda en. Så.. kul. Inte.
Skicka en kommentar