2005-08-21

Vänner.

Jag är lyckligt lottad som har sådana underbara och roliga vänner. Jag har pratat med en av mina närmsta vänner i över en timme nu på kvällen - mer blir det dessutom. Hon ringde nyss (som hon lovade innan vi avslutade ett tag sedan) och sa att hon skulle ut med hunden och därefter skulle hon ringa mig igen. Låter bra det. Tycker om att prata med henne. Vi förstår varandra och våra samtal pendlar mellan allvarliga och mindre allvarliga saker utan att det är ett dugg konstigt. Inte alla det funkar så för, som det gör för oss. Vi är på samma våglängd när det gäller just den saken kan man lugnt säga. Börjar prata om en sak - för att plötsligt den andra avbryter med orden "åh jag bara måste berätta en sak som jag blev påmind om nu när du sa (blahablaha)" och så berättar man det och kan prata på om det i en kvart för att sedan säga "jo, men det där jag sa om (vad man nu pratat om innan avbrottet).." .. Och så börjar man prata om det igen där man blev avbruten. Det gör oss inget, vi hänger med och vi förstår som sagt varandra och det är verkligen toppen!

Nej, jag är inte alltid en sådan som avbryter när andra pratar. Vissa (som Johanna) går det alldeles utmärkt med utan att hon tar illa upp av det eller att jag tar illa upp när hon avbryter mig, medan jag inte alls avbryter andra som jag pratar med. Beror mycket på hur nära vänner det är jag pratar med.

Skit också. Nu är det försent att ta en propavan för att sova extra djupt inatt. Å andra sidan är jag mindre seg imorgon om jag struntar i propavanen och kan därmed koncentrera mig mer på tentan. Smart Heidi. Det gör med andra ord inget att jag inte tagit propavanen ikväll. Kommer inte att ha svårt att somna när jag lägger mig, vet inte när det blir. Nu är jag dock för pigg för det. Jag kommer ändå att få tillräckligt med sömn inatt, dessutom kommer jag få trippel uppväckning imorgon. Klockradio, mobil och telefonsamtal. Jag ser bara framemot telefonsamtalet, sådant väcks jag gärna av. De andra två är det inte lika trevligt att bli väckt av nej. Men om mindre än elva timmar kommer jag att sitta och skriva tentan. Så upp måste jag vare sig jag vill eller ej.

På tisdag måste jag kliva upp halv sju. För att åka till akademiska sjukhuset senast fem över sju. Jag har nämligen en tendens att komma försent oavsett hur tidigt jag åker och eftersom jag måste hämta kläder först från klädförrådet nere i kulverten och vara ombytt och klar 07.45 så tar jag det säkra före det osäkra och åker extra tidigt. På onsdag får jag sova ut. På torsdag och fredag måste jag upp senast 06.25 eftersom jag jobbar. Lördag och söndag får jag också sova ut. Måndag likaså. Sedan har jag inte sovmorgon på ett tag.

Skit också. Måste leta upp en blyertspenna som funkar och stift till som passar. Tror i och för sig att jag vet var jag lagt dem. Hittar jag inte den rätta pennan så får jag ta med andra blyertspennor och min pennvässare. Men pennvässare stör andra med sitt ljud. Sådana ljud hatar jag att höra under tentor. Eller att någon äter ett äpple. Jag menar, det finns frukter som låter mindre.. Jag ska äta en rejäl frukost och jag tar inte med mig något dit. Tar sällan med mig något att äta eller dricka. Sådant har jag inte tid för, jag är där för att skriva tenta - inte för att fika för sjutton. Äta kan jag göra efteråt. Tuggummi brukar jag dock ha med mig. Jag behöver det.

Ska fylla på min vattenflaska nu, misstänker att Johanna snart är tillbaka från hundpromenaden så att hon kan ringa igen. :)

Inga kommentarer: