En röst.
Halv sju. Ska jag vara riktigt brutalt ärlig? Jag har inte nuddat min kursbok idag. Inte ens råkat snubbla över den trots att den ligger på golvet. Jag ser den knappt, för min dagbok ligger ovanför den och lite andra saker. Jag hade dock planerat att bläddra lite i den idag, men det enda jag tänker kolla upp är baroreceptorreflexen. Resten får vara. Jag orkar inte, jag kan inte och vill inte. Jag går dit och gör mitt bästa imorgon och hoppas att de inte krånglat till frågorna alltför mycket även denna gång. Vet att ribban ligger skyhögt (eh, jag fick plötsligt något helt annat än skola i tankarna.. *harkel*) - jag ska se om jag kan ta mig över den eller inte. Jag tar sats och hoppar så får vi se om jag dunsar ner på mattan och drar med mig ribban eller om jag svävar över den.
Måste sätta mina uppladdningsbara batterier på laddning. Just nu är alla fyra halvfulla om ens det och jag behöver ha dem fulla med.. ehh.. energi eller vad man nu ska kalla det hela. Laddas ska de iallafall.
En mjuk, omtänksam, mysig och härlig röst lindar in min själ i det mjukaste och lenaste siden som finns. Stoppar om mig med så mycket bomull att om jag skulle ramla så skulle jag inte göra mig illa alls. Underbart.
Om 14 timmar gäller det. Om 14 timmar har jag tentan framför mig och kan börja läsa igenom frågorna och besvara frågorna som avgör om jag får godkänt på kursen på tredje försöket eller om det krävs ett fjärde. Jag ska göra mitt yttersta för att försöka skrapa ihop tillräckligt många poäng. Någonstans inom mig finns kunskapen, jag hoppas bara jag kan ta fram de rätta kunskaperna och kan formulera dem bra. Jag hoppas jag får fram tillräckligt av det som finns inom mig. Vet att mycket inte fastnat ett dugg, utan bara runnit av mig - men en hel del finns därinne. Det vet jag. Jag ska försöka gräva fram dem, var så säker på det.
Chokladglassen är slut. Nu kommer jag inte att köpa det på ett tag. Pringles har jag kvar och jag ska äta några medan jag tittar på tv/film ikväll. Få se om jag känner för att se på "The Rock" eller om jag istället ska satsa på en film jag sett förut ett par år sedan, den som går på trean - "En underbar dag". Börjar dock inte förrän klockan nio. Tills dess ska jag ta det lugnt och kika på den där saken som dyker upp på varje tenta.
Imorgon kommer jag att få en bra start på dagen. Utan tvekan. När jag ska vakna och kliva upp.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar