Tolkningar.
Jo, det är som så att jag har en sida på Spray Date. Nej, jag är INTE ute efter något. Jag har ingen bild uppe, min presentation är väl tre-fyra rader lång och jag har inte fyllt i några extra uppgifter eller dylikt. Jag har varit med länge, men kontot har legat nere (avaktiverat) och jag aktiverade det i juni för att kolla om Anders fanns med där och det gjorde han. Sedan avaktiverade jag det igen och häromdagen frågade min vän LIsa om jag hade ett konto där för att hon ville att jag skulle kolla in en snubbe där som ville träffa henne. Jag aktiverade det igen och det rasar in brev. Jag menar.. Konstigt, för det står TYDLIGT på min pres att jag inte är ute efter något. Folk verkar tolka det hela på helt andra sätt än jag tycker att de ska tolka det.
Detta är vad som står på min sida:
" Har inte så mycket att säga, jag är bara här för skojs skull. Jag är inte ute efter något alls. Jag bara är. Så rolig är jag med andra ord..."
Och varför skickar då folk meddelanden i stil med:
Hej! Kanske du e lika myssugen och bussugen som jag! Jag är mycket ärlig o seriös av mig på så sätt att jag alltid säger va jag tycker o känner och ja som jag är här är jag även irl såklart. Jag är en trevlig kille på 37 år och ja ja känner mig just så faktiskt väldigt ofta så kanske vi kunnde komma fram till nåt trevligt eller vad tycker du?Jag är öppen och frigjord av mig inom det intima och ja såklrt annars också.Så skall vi göra ett försök och börja chatta så kan vi se om det ka..."
Behöver jag ens säga att jag inte är intresserad? Att ta sig tid och skriva ett vettigt brev och se över stavningen kan man väl göra om man nu ska försöka impa på någon. Jag blir inte ett dugg jävla imponerad av liknande brev kan jag ju säga. Just den där snubben blev jag lite fundersam över när jag kollade var han bodde. Tänkte då om det fanns någon möjlighet att Någon jag känner vet vem snubben är.. Eftersom de bor i samma stad. Som i och för sig har mååånga invånare, men ändå.
Annars var detta mail lite.. skumt:
"Oftast tjejer med din profil brukar jag få bäst kontakt med av någon underlig anledning.. Är du satanistideolog som lever det ljuva livet? Eller tror du på att man skall fästa slavringen och sedan föra sin make eller maka framåt med en piska enligt guds tecken??"
Ehh.. och så skickade han ett till där han förklarade skiten och avslutade med "vill du veta mer?". Nej tack.
Jag skrev följande svar (på det långa förklarande mailet han skrev efter det där):
"Ska jag vara ärlig så vill jag inte veta mer. Jag är inte speciellt intresserad av religion/tro/vetande. Även om det ibland kan vara intressant, men folk krånglar mest bara till det .. så nej, jag vill inte veta mer. Men kul att du fått vidga dina vyer lite..."
Nu fick jag ett "trevligt" brev tillbaka:
"Om du hade varit entusiastisk som jag och fått det där svaret tillbaka som du skicka, hur hade du kännt dig? Behöver inte vara otrevlig och besserwisser, eller hur? Säg istället vad fan som intresserar dig och spar dina jävla negativa kommentarer för dig själv!Vem har glädje av något sånt?"
Nämen oj förlåt. Jag ville inte veta mer och delar inte snubbens intresse och entusiasm och därmed är jag en besserwisser och spottar ur mig negativa kommentarer..? Sådana personer går inte att föra en vettig diskussion med. Uppenbarligen. Kan man inte ta att jag inte delar ens intresse då får det vara. Jag var dock tvungen att svara snubben, för sådär otrevlig behöver man inte vara bara för att man inte brinner för samma saker som sagt. Någon måtta får det vara. Vad sägs om respekt? Alltför ofta fattas det hos folk som är ute på nätet.
Oj, redan kvart i två? Sitter och pratar med Lisa över msn, för att vara ärlig så diskuterar vi den där snubben som jag nämnde sist här ovan. Som tyckte jag skulle spara mina jävla negativa kommentarar för mig själv. Ser att han har läst mitt svar och jag misstänker att han kommer att skriva igen.
Det gjorde han, denna gång var det minsann inga otrevligheter inte. Han backade:
" Du utbildar dig inom vården alltså, och skriver väldigt bra måste jag säga! Inga stavfel eller dåliga ordval :-)
Är du mer intresserad av det här om personlighetstyper? Du kommer ju snart att bli arbetssökande efter utbildningen och då kommer du säkert få ta del utav Myer-Briggs personlighetstyptest! Jag är ENFP,,som du kanske såg. Jag är inspiratör och rådgivaren i min person. Fast ENFP kan bli vad de vill, bara de har intresse.
Jag är intresserad av väldigt mycket olika saker.Jag spelar schack, och håller på med aktier lite."
Första raden stör mig dock, låter som om han är överraskad av att jag skriver bra och inte skriver några stavfel eller gör dåliga ordval trots att jag utbildar mig inom vården. *skakar på huvudet*
Äh, nu går jag nog och lägger mig. Jag har ett dop att närvara på imorgon. Smörgåstårtan ska garneras innan dess också. Har lovat att vara där senast halv elva (börjar elva) som stöd för Hanna. Jag ska åka tidigare om jag hinner, det visar sig.
Jag förstår mig inte på människor på internet dock, som inte tar sig tid att läsa ens presentation eller liknande innan de kontaktar en. Bara det visar hur ointresserad man trots allt är. Jag är VERKLIGEN INTE ute efter någon ny kille/man, mina tankar är redan upptagna som de är och jag bryr mig inte om nya kontakter. Inte med killar eller män iallafall, de är bara ute efter en sak oftast. Är det så svårt för folk att acceptera? Eller står det skrivet i pannan på mig att jag är singel (typ) vilket tolkas som "villig" av dem? Skrivet i pannan som de inte ens sett eftersom jag inte ens har någon bild uppe..
Ja herregud, internet är sannerligen en plats för en skum blandning av människor.
Givetvis finns det guldklimpar. Man får kontakt med sådana man aldrig trodde att man skulle få kontakt med.. När man minst anar det så händer det och det är riktigt trevligt. Härligt. Underbart.
Sova var det ja.
Detta inlägg får ignoreras, det är okej. Nattsvammel av en Heidi som borde sova och som är smått less på en del respektlösa och påflugna män(niskor) som snurrar runt på nätet. Och stavfel och liknande lär det finnas här i min text. Börjar bli mosig i huvudet.

2 kommentarer:
*s* Han kanske jobbar på FK? Gör man det lär man sig snart att det knappt finns en enda läkare, sjukgymnast eller arbetsterapeut som kan skriva felfri svenska. ;-D
Tjaa, man vet aldrig och inte bryr jag mig heller, men ändå. ;)
Skicka en kommentar