Stänger av.
Jag stänger av datorn nu. Orkar inte vara uppe längre, min kropp känns konstig och den sa att den hellre vill ligga ner för det känns bättre än att sitta eller stå. Fryser inte längre, är kall om händerna, men inte så att jag tänker "jag fryser om händerna". Det känns inte som om jag är på väg att bli sjuk, känner mig inte konstig i kroppen på det sättet. Som när man håller på att få en förkylning eller liknande. Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag haft huvudvärk och lite yrsel till och från idag. Känner mig matt på något sätt. Mystiskt.
Mamma skickade med tre påsar med bullar sist jag var där. Ätit upp två av dem (innehållet, inte påsarna..) och har påbörjat den tredje. Tyckte hon sa att det var kanelbullar och det går väl an för min del, de två första påsarna var det. Jag upptäckte dock till min stora glädje att sista påsen innehöll vaniljbullar! Jag älskar dem. Gottgottgott.
Jag ska försöka sluta vara så.. intensiv. Måste lära mig att lägga lite band på mig själv. Ibland åtminstone.
Nu ska jag gå. Sova, se på tv, läsa eller lösa korsord. Något.
"Du tänder min kropp
Du tänder min själ
Och gör mej
helt befriad från det
Som kallas öde nojor
Ensamhets fobier
Du gör mej hel
Mitt i kravens tid"
(Ur "Jag vill ha dej" med Eva Dahlgren. Gillar texten.)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar