2005-08-20

Sömnlös natt.

Somnade efter mycket om och men runt halv fem imorse. Hur jag än lade mig i sängen så var det obekvämt, jag låg och blev tårögd för det kändes hopplöst. Sömnen vägrade infinna sig. Till slut kom den dock, såklart. Vaknade till någongång men annars så sov jag relativt bra fram till tio i tio eller sådär. Somnade om och vaknade någongång efter halv elva. Haft många mycket konstiga och invecklade drömmar inatt. Det gillar jag inte.

Pluggdag idag - som vanligt. Om två dagar är tentan. Just nu känns det som om det kan gå hur som helst. Sådant vet jag när jag får tentan framför mig och ser frågorna. Om det finns en chans att klara den eller inte.

Förövrigt har jag en känsla i kroppen som jag vill bli av med. Känner mig misslyckad. Det är en sådan känsla, varför jag har den i kroppen vet jag inte. Den bara är där och förstör för mig. Jag är trött på mig själv och jag försöker varje dag ändra mina tankebanor när det gäller vissa saker. Men ändå faller jag tillbaka och är som jag alltid brukar vara. Jag blir irriterad på mig själv över det, men ändå kan jag inte knipa igen och vara tyst. Blahablaha. Svammel svammel. Ska vara tyst nu åtminstone.

Nu ska jag läsa lite bloggar. Sedan äta. Sedan plugga. Samtidigt som jag gör allt ska jag komma ihåg att andas och tänka positiva tankar. Jag är bra som jag är. Jag kan bli bättre, men jag är bra som jag är nu också.

Inga kommentarer: