37 sidor.
Jag har 37 sidor kvar att läsa i boken. På en del sidor är det mycket bilder och inte alls mycket text medan det är fullt med text på andra. 37 sidor tar inte lång tid att läsa. Skönt! När allt är genomläst så kan jag börja bläddra från början och läsa sådant jag vet att jag har svårt för att få att fastna i huvudet. Jag tänker anteckna vilka hormoner som utsöndras varifrån och vad de gör. För det är något som jag alltid lyckas glömma bort. Vi får väl se hur det går på måndag helt enkelt, jag kan inte göra bättre än mitt bästa. Hoppas det räcker.
Irriterar mig verkligen på min torra haka. Vad har det tagit åt den? *går och smörjer in med hudkräm*
Om ett tag är det dags för lite eftermiddagsfika. Idag ska jag äta varma mackor med ost och skinka. Köpte nämligen både ost och skinka sist jag var och handlade, just för att kunna äta varma mackor till mellanmål. Gott.
Men AJ! Fan så ont det där gjorde! Jag tappade något på golvet och skulle ta upp det och snurrade därmed stolen åt vänster för att komma åt. Vad gör jag? Jag skrapar i mitt högra knä rejält i skrivbordet. Jag har shorts på mig, så det gjorde extra ont. Det är så typiskt mig, att skrapa i/slå i/krocka diverse kroppsdelar. Kommer garanterat få ett blåmärke, men jag är så van med blåmärken att jag nästan känner mig naken utan dem. Eller inte.
Idag är det visst den tjugonde augusti. Om jag inte minns fel så var det just den tjugonde som jag åkte till Kos förra året. Bara för det måste jag kolla upp det. Japp, så var det. När jag var nere på Kos så köpte jag en liter Ouzo att ge till Hanna när jag återvände till Sverige. Hon älskar Ouzo nämligen och önskade sig det. Nu var det dock så att samma dag som jag skulle åka till henne för att hälsa på och för att lämna flaskan så bad hon mig köpa ett graviditetstest eftersom hon hade diverse symtom på just graviditet. Sagt och gjort. Jag köpte det och när jag kom till henne så fick hon flaskan och hon blev glad. Sedan gick hon för att göra testet medan jag lekte på golvet med en söt liten kattunge. Hörde henne säga "men jaaaaaa". Inte ett sådant där "men JAAA!! JIPPI!" utan ett ganska kort "men" och ett utdraget "jaaaaa" som i "jaha, precis vad jag trodde".. Hon behövde inte säga något när hon kom ut från badrummet - det gick inte att ta miste om vad testet visat. Hon var gravid. Lilla Linnea hade börjat gro därinne i henne. Mitt gudbarn. Mitt söta gudbarn.
Flaskan är oöppnad fortfarande. Eftersom hon inte drack under graviditeten och sedan har det inte blivit av helt enkelt. Förr eller senare lär den öppnas och ta slut också om jag känner henne rätt. ;)
Jag kan komma på mig själv med att vara sugen på lite vitt vin ibland. Inte för att bli full utan bara att smutta på litegrann. Dock tänker jag knappast köpa hem en flaska och dricka själv, SÅ sugen är jag inte. Med trevligt sällskap skulle jag dock inte ha något emot det, helst då ett sällskap man kan mysa med under tiden och efteråt. :)
Dags att stänga persiennerna, solen har flyttat sig till denna sida av huset och då värms lägenheten snabbt upp av solens heta strålar och det är inte önskvärt. Värmen som finns härinne räcker och blir över redan så.
Idag när jag låg i sängen och pluggade så dök plötsligt en tanke upp. Jag har missat att se den enorma Jade-stenen. Jag har dock sett den på bild, men det hade varit lite trevligt att se den på riktigt också. Bara för att. Varför kom jag inte att tänka på det för.. ett tag sedan? Äsch. Sådant som händer.
Ska ta och läsa ett kapitel om temperaturreglering nu, tror det kapitlet är åtta futtiga sidor och innehåller redan en massa understrykningar sedan förra tentapluggsomgången. Bra det. Sedan är det bara njurarna och urinvägarna kvar att läsa om. Det kapitlet är knappt 30 sidor långt. En hel del av det som står där har jag koll på faktiskt, men jag måste ändå läsa det såklart. Tänker inte slarva i pluggandet. Jag vill ge mig en ärlig chans att klara tentan.

3 kommentarer:
Bra med långa inlägg att läsa när man jobbar en lång och dryg dag...eller lång? Den är kort men känns väldigt seg...
Tips: ge fan i att plugga imorgon. Ta en ledig dag och låt kunskapen fastna av sig själv.
kram
Jomen.. Jag vet att många gör just på det viset. Men det finns vissa saker som jag måste läsa igenom igen för att de sitter lite väl ytligt i mina tankar så att säga. Tänker inte intensivplugga imorgon, bara bläddra igenom saker lite.
Skicka en kommentar