2005-08-29

Sådärja.

Nu har min hjärna fått stimulans i två timmar genom korsordslösande. Bra det. Plus att det gör att tiden går fortare, inte för att jag vet varför jag nu tycker att det är bra, men den har iallafall gjort det.

Fasen vad det blåser ute idag. Var länge sedan det blåste sådär mycket som det gör idag. Öppnade nyss fönstret, det börjar bli varmt härinne. Dessutom behöver jag frisk luft, men jag vill inte gå ut. SÅ mycket behöver jag den inte. Känner mig inte motiverad att gå ut om man säger så.

Det här var förövrigt lite komiskt:

Anonymous said...
Oj. Kan du inte ge mej ett sätt att komma i kontact med
dej då? Så ska jag ta dej."

Som om jag skulle göra det? Vad tror folk om mig egentligen? Eller förresten .. jag vill inte veta. Hur som helst, trevligt att läsa kommentarer emellanåt. Det är väl tre-fyra personer som brukar kommentera. "Brukar" var fel ord, snarare två som brukar kommentera och en kommenterar ibland och den fjärde har kommenterat vid ett tillfälle (eller två?). Jo, det var någon snubbe som skrev en kommentar på engelska en gång. Han förstod inte svenska, men ville bara säga att jag är vacker eller något liknande. Jahaja, tacktack. Ungefär.

Det är trots allt inte överdrivet många av dem jag känner som vet om att denna blogg finns. Jag trivs med det. Adressen finns till exempel inte på lunar, de som brukar läsa min dagbok där (som jag förövrigt skriver mycket sällan i) har ingen aning om att jag bloggar. De som jag tycker kan/ska veta att den finns - de vet. Resten hamnar väl här av en slump, svårt att veta vilka som läser och inte. Jag vet som sagt bara några som läser regelbundet, alla andra? Vet inte och ärligt talat så kvittar det. Jag maler på oavsett vad.

Funderar på om jag ska göra det som jag hade tänkt göra igår. Men har jag rätta känslan i kroppen för det? Inte riktigt, visst finns det någon sorts grundkänsla (eh, det finns det alltid när det gäller mig..) men just det där "nu jäklar ska jag ..." fattas. En uppvärmning skulle göra susen. Hjälp till att hitta den rätta känslan. Å andra sidan kan jag göra det imorgon eller på onsdag eller på torsdag.. eller vilken annan dag som helst.

Inget vettigt har jag i kylskåpet heller. Det som finns i mitt kylskåp just nu är:
- Några ägg (ska slänga kartongen idag, passerade bäst före redan 15/8..).
- En halv burk jordgubbssylt.
- Flytande margarin.
- Scharlottenlök och en vitlök.
- "Vanlig" margarin, oöppnad paket. Kan inte direkt baka eller sådär så..
- Ketchup.
- Mörk blockchoklad.
- En nästan tom tub med amerikansk dressing (sådan där till hamburgare..).
- Ett par paket lättdryck.
- Päronsaft.
- Ost.
- Kaviar.
-Majonnäs.

I frysen har jag köttbullar, köttfärs, fiskpinnar, räkor, riven ost och en påse rågkusar (inte riktigt, men liknande, mamma och pappa köpte det i Finland och jag fick det sist jag hälsade på i Tierp). Isbitar har jag också.

Mycket intressant fakta det här. Inte. Jag kan bara konstatera att mitt kylskåp har varit fyllt med flera varor förut, men de har minskat lite i taget. Det var proppfullt dagarna före Linneas dop, vilket inte är konstigt eftersom det var fullt med diverse ingredienser plus min "vanliga" mat. Nu gapar det tomt. Inte direkt så att jag kan ta något direkt ur kylskåpet och börja äta på det som det är. Tomater brukar jag ha hemma, bara att hämta en, skolja den och äta upp. Nu finns.. ehh.. scharlottenlök och vitlök.. och blockchoklad.. mums..? Nä. Precis.

Lugn Heidi, lugn. Det går bra, det blir bra.

Jag behövde skriva det. Inte bara tänka det och säga det högt för mig själv en gång.

Femte september har jag namnsdag. Heidi. Förut hade jag namnsdag i juni, fattar inte varför de flyttat den. Då hade jag namnsdag tillsammans med Håkan. Nu har jag det med Adela. Jaja, saksamma. Firar aldrig min namnsdag, jag vet bara att jag har den och mer än så är det inte. Händer att någon råkar se att jag har namnsdag, när de bläddrar i sin kalender eller liknande och då säger de "grattis" sådär i förbifarten.

Jag har fula blåmärken på mina ben. Framförallt på mitt vänstra knä.

Inga kommentarer: