Halv tre.
Har nyss ätit krögarpytt som jag även hade lite grädde i. Det var gott. Nu är jag mätt och behöver inte tänka på mat än på ett tag. Ikväll blir det nog pasta eller mos med köttbullar till. Sugen på köttbullar faktiskt.
Ringt jobbet, jag ska ringa dit imorgon igen för att höra hur läget ser ut inför onsdagen. För onsdag är enda dagen jag kan jobba. Imorgon har jag en tid hos läkaren klockan nio och därefter ska jag som sagt ner på stan. Dessutom går det åt mycket tid till att köra till Tierp och så blir det kanske inte många timmar. Inte värt det.
Depeche Mode som gäller idag. Just nu är det "Walking in my shoes". En av favoriterna.
Klockan har hunnit passera halv tre. Har jag gjort någon nytta idag? Jodå. Jag har bläddrat i den dinosauriebok jag har (som inte på långa vägar räcker att använda till att skriva arbetet, mest bilder och mycket kort info om allt) och skrivit upp i ett block hur jag ska lägga upp arbetet. Vad som ska tas upp i inledningen, vad jag ska ta med i övriga arbetet (vilken fakta som är intressant att ta upp och inte) och lite sådär. Lättare att sätta sig ner och skriva då när det väl är dags för det. Imorgon. Fem-sex sidor är lätt att få ihop. Visst skulle man säkert få ihop fler sidor än så, men det är inget jag strävar efter. Kvalitet före kvantitet - det är det som gäller.
Fick sms av Anders, han skrev att vi får ta Max en annan dag för han hinner inte hem. Jag fattade ingenting först, sedan insåg jag att han igår undrade om det gick bra att vi åkte ut till IKEA-området idag om han hann hem i tid. Vilket jag sa okej till, men det blir inte av. Det blir senare i veckan. Jag har bil - det har inte han. Det är långt till de affärer som ligger därborta vid IKEA = han mutar mig med gratis mat på Max om jag skjutsar. Det är det värt, Max tackar jag inte nej till i första taget. Dessutom lär det väl inte ta SÅ lång tid inne på affärerna han ska till (Siba & OnOff).
Jag hatar en reklam som sänds på tv med jämna mellanrum. Den där reklamen för någon hårvårdsserie för barn. Något med "Kids" (såklart). Den är skitdålig och nog för att barn är just barn, men får man göra hur löjliga reklamfilmer som helst bara för det? Äh, kom på det bara. Den är dålig. Det tycker Johanna också kom jag på, vi pratade om den i söndags när den dök upp i rutan.
Tio i tre. Jag ska nog ta och lösa ett korsord till. Bra för hjärnan. Stimulans.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar