2005-08-29

Bättre igen.

Fortfarande svider det att jag inte klarade tentan, men det känns bättre nu än vad det gjorde direkt efter samtalet, jag var tvungen att ringa och fråga om resultatet. Övriga (sjuksköterskorna) resultat kommer väl upp på nätet i slutet av denna vecka eller i början av nästa. Vi fick snabbrättat. Underkänt. Nåja..

Har löst korsord. Två stycken. Kanske blir fler senare. Imorgon efter läkarbesöket ska jag ta mig ner på stan, först till apoteket och därefter till biblioteket. Sedan hem och skriva skriva skriva. Ska ringa idag och kolla läget på jobbet också, se om det finns någon möjlighet för mig att jobba på onsdag. De bad mig ringa idag, när jag pratade med dem i fredags om att jag kanske kan jobba denna vecka trots allt eftersom jag har annat schema nu än när jag för en månad sedan sa vilka dagar jag kan jobba detta månadsskifte.

Det ringde någon från Glocalnet tidigare idag. De frågade efter "Hajdi" och jag sa "H-e-i-d-i, det är jag" (nej, bokstaverade inte, men sa det tydligt). Hon sa att nu när Telia har släppt monopolet på blahablaha (har hört det där ett par gånger förut, de ger sig inte) så behöver man inte betala en fast avgift varje månad och blahablaha. Jag svarade "Det gör jag så gärna så". Hon blev lite ställd och frågade "även om du kan ringa billigare och så vidare..?" och jag sa "Ja". Hon lät smått ställd ja. "Eh.. okej.. då får jag tacka då.." och så ett rätt tyst hejdå på det. Vad förväntar de sig? Att jag ska säga "självklart vill jag byta från Telia som jag alltid haft abonnemang hos och som jag är nöjd med - till er som ringer och stör mig då och då för att tjata om det där släppta monopolet. Tell me more, tell me more!" ... Det kommer de aldrig att få höra från mig. Jag är nöjd med Telia, varför ska jag då byta? Känns onödigt.

Hur mår jag? Om jag låter bli att känna efter så är det skapligt. Tror jag. Tänker inte känna efter. Räcker att det blev en värdelös start på dagen efter konstiga drömmar under natten. De gjorde ont. En del av dem.

Nu ska jag nog laga lite mat.

Inga kommentarer: