Röd.
Röd om kinderna och pannan, vilket jag brukar ha när jag svettas (och vid många minusgrader) eller när jag har feber. Jag svettas inte nu, är inte ens varmt här och feber har jag inte. 37,2 har jag och jag brukar ha runt 36,6-36,7 grader i vanliga fall. Det är som sagt inte feber, jag är bara röd i ansiktet ändå. Blev bara så förvånad när jag såg mig i spegeln, jag brukar nämligen vara blek, framförallt när kroppen inte är i toppform.
Oh, denna låt gillar jag, "Enjoy the silence". En live-inspelning från någon konsert.
Nu blev det dock låten "Sometimes".. Som jag också tycker om. Tycker om en hel del har jag märkt, ju mer jag lyssnar på Depeche Mode desto mer funderar jag på varför jag aldrig lyssnat på dem förut (Enjoy the silence har jag dock hört förut flera gånger). Jag vet i och för sig svaret på den frågan; det är sällan jag börjar lyssna på "nya" ("nya" inkluderar även band som funnits i en evighet men som jag av någon anledning inte lyssnat på) artister eller band. Jag håller sakta och säkert på att vidga mina vyer.
Ska inta ryggläge igen, jag har ingen ork överhuvudtaget i kroppen. Morgondagen blir inte trevlig kan jag säga, jag MÅSTE verkligen plugga ordentligt imorgon. Lägga i en högre växel. Bara jag kommer igång så går det bra. Jag ska läsa idag, men mycket lär det inte bli, men något ska jag läsa annars får jag ångest. Och det är inte ett dugg välkommet just nu. Det är det aldrig, men just nu är det inte lämpligt alls med ångest.
Idag på dopet så skulle vi läsa trosbekännelsen, prästen sa att han tyvärr inte hade den på papper (så att alla kunde hänga med) men att om han börjar läsa så kommer nog de flesta av de äldre kunna haka på. Jag kan erkänna att jag inte alls hängde med, jag har sett den framför mig förut och har väl säkert läst med i den i kyrkan någongång. Men kan jag den? Nej. Jag minns inga ord alls från den. Skäms inte för det, att jag inte hänger med i den. Fader vår kan jag, men den lästes inte idag nej. Däremot Gud som haver .. den kan jag också. Jag har den texten broderad på en stor fin tavla i mitt rum i Tierp. Som min numera avlidna favoritsläkting broderat åt mig när jag var ett litet barn. Tycker om den tavlan.
Nu blir det vila, sedan studier.

4 kommentarer:
Ingen fader vår?! Prästen bröt mot ordningen sannerligen...
Nepp. Jag väntade på att den skulle dyka upp, men det var trosbekännelsen och Gud som haver.. Sedan pratade han på (nåja, läste innantill) om en massa saker. Som jag inte minns mycket av alls såhär i efterhand..
Och så två psalmer och så sjöng en kvinna två låtar (solo)..
Jo vännen. Jag lovar att han bröt mot gudstjänstordningen ;)
Men äsch så dum du är. :p
Skicka en kommentar