2005-08-13

Letar förgäves.

Letar förgäves efter orken att göra saker. Jag har läst lite i boken, men det går trögt. Huvudsaken just nu är att jag läser något överhuvudtaget. Skulle jag inte läsa alls så skulle det inte leda till något gott kan jag säga.

Mår illa dessutom. Det är en av de värsta känslorna som finns, att känna illamående. Obehagligt och jobbigt.

Jag vill att min mens ska försvinna. Nu är den väl i slutet, men inte över helt. När allt rensats ut - då är den över. Brukar väl vara såhär en vecka från första mensdagen. Så inom två dagar ska det väl vara "bra". Himla intressant att läsa om min mens va? Onekligen.. skämt åsido, jag ska inte skriva mer om det nu.

Skulle inte vara helt fel om någon skulle kunna diska åt mig. Snälla..? Snälla snälla? Inte. Attans..

Ikväll ska jag nog se Evita eller filmen på trean. Lutar dock åt Evita för den har jag länge velat se, men det har aldrig blivit av. Den går på tv ikväll och då är det dumt att inte passa på att se den.

Ont i mitt högra knä har jag också. Gnäll-Heidi är i farten. Rent fysiskt är denna dag inte bra. Psykiskt är väl skapligt tror jag, orkar ärligt talat inte känna efter. Det känns bara onödigt. När det är skapligt nu, vill inte gräva djupare och se att det är sämre. Visst kan det vara bättre också, såklart.

*känner mungiporna leta sig uppåt*
Kom plötsligt att tänka på en mening som alltid får mig att le; "Första gången jag önskar jag vore en korv...." :)

Sådant kan jag tänka på, då kan jag le. Känner värme. Vilket är skönt.


Inga kommentarer: