2005-08-13

Mys.

Evita börjar alldeles strax. Då ska jag lägga mig i sängen och titta på den. Vila mig och samla kraft för nya friska tag. Inatt kommer jag definitivt inte vara uppe överdrivet länge. Någon repris på föregående natt blir det inte, jag vägrar helt enkelt. Jag vill inte vara som en zombie imorgon när jag ska plugga mer än jag gjort hittills. Jag ska läsa de sista sidorna av Endokrina systemet och jag ska även läsa om skelett och om muskler. Få se om jag hinner med ännu ett kapitel, det visar sig. Jag ska verkligen försöka ta mig längre fram i boken.

Mys ja, rubriken. Jag ska lägga mig och titta på Evita nu när som helst. Jag skulle inte ha något emot att få sällskap i sängen och bli omhållen. Ligga och kramas och titta på film. Det var alldeles för länge sedan jag gjorde något dylikt, myste framför en film på det viset. Råka pussas lite emellanåt, bara för att man inte kan låta bli. Men mest "bara" kramas. Minns inte när jag såg på film (hemma alltså, Johanna har jag nyligen varit på bio med) med någon. Om jag inte minns fel så var det i juni jag fick besök och då bjöd jag på fika och vi tittade på Memento, men mys? Knappast. Kroppskontakt var det bara när jag blev slagen på fingrarna vid ett tillfälle när jag skulle ta min femtioelfte kaka från kakfatet. Annars inget. För det var inte ett sådant besök, sådant gör jag bara med Någon speciell. Ingen annan. Skulle aldrig falla mig in. Så enkelt är det. Jag längtar. Mysa är underbart.

Nu börjar filmen, jag ska lägga mig på sängen. Ensam.

Inga kommentarer: