Pank.
Lönebeskedet kom idag. När jag använt hela den plus den där tusenlappen från Anders till att betala min hyra så har jag så mycket som 36,52 kronor över. Plus det jag har i plånboken som sagt och 40:-på kontot. Fast.. Om jag tar och räknar ihop de där 36,52:- med de där 40:- jag har på kontot och i plånboken (och min myntburk) så räcker de precis till mitt läkarbesök nästa vecka som jag måste gå till oavsett vad. Hur mycket återstår det då? Ingenting.
Anders sa just att jag kan få låna 1000:- av honom till nästa månad. Jo, det skulle jag kunna. Men det får verkligen bli min sista utväg, för jag tänker inte samla på mig mer skulder för tillfället. Mina föräldrar skulle förmodligen inte säga nej till att låna mig pengar.. Men det känns inte bekvämt att fråga för tillfället. Äh, det ordnar sig. Jag har pengar i en fond (min lilla kris-fond typ..) som jag får norpa från när det krisar. Det är det den är till för, men där finns inte många hundralappar inte.
Sådär. Nu har jag fläkt ut min fantastiska ekonomi.

2 kommentarer:
Sweet. Du får mer pengar snart.
Jag vet .. Jag är lugnare idag..
Skicka en kommentar