2005-08-24

Hej Ångest.

Hej Ångest, är du redan tillbaka från din semester? Synd, för du är inte välkommen.

Det struntar dock Ångest i. Ångest klampar in här och härjar runt vare dig den är injuden eller ej. Ångest är rentav portad av mig - man vad bryr Ångest sig om det? Inte ett dugg. Respektlös jävel.

Ringde nyss till csn för att kolla läget för studiestöd. Det såg mörkare ut än väntat. Som det ser ut nu kan jag inte få studiestöd. Även om jag igår fixade mina två sista poäng från en kurs och även om jag får mina fem poäng från sommarkursen så får jag inte studiestöd. Om jag inte blir godkänd på tentan jag skrev i måndags, då får jag studiestöd för då har jag bara släpat med fem poäng under min utbildning. Man får släpa med höst tio och just nu har jag femton poäng som jag inte fått i denna utbildning. Studiestöd får jag alltså inte - om inte särskilda skäl finns som de måste ta ställning till. Tro mig, jag tänker försöka. Min läkare har sagt att det utan tvekan finns underlag till läkarintyg om det skulle behövas - det behövs och det tänker jag skaffa. Utan studiestöd kan jag inte bo kvar här och resultatet skulle bli att flytta hem till mina föräldrar igen. Gissa hur lockande den tanken är? Även om det inte skulle vara för mer än några månader eller sådär. Jobbigt. Jag kvävs om jag ska bo där. Jag tycker att en helg där är lagom. Två-tre nätter, kanske fyra. Men flera månader? Alltså, jag flyttade inte hemifrån för att flytta hem igen om man säger så. Men det är det enda alternativet i värsta fall.

Vi får väl se. Känns ju himla bra det här. Inte. På fredag är det tänkt att tentaresultaten för oss på röntgensjuksköterskeprogrammet ska komma, eftersom skolan börjar på måndag och man måste vara godkänd på den kursen för att få gå termin tre. Jag vet, jag har tjatat om det förut.

Irriterande. Ångesten smyger sig på mig nu kan man lugnt säga. Smyga är Ångesten inte bra på i och för sig, den klampar in som om den hörde hemma här i mig. Oinbjuden gäst är det dock. En av de värsta gästerna man kan ha. Å andra sidan är det bra att Ångest bara är "gäst" och inte inneboende eller liknande.

Nu ska jag fixa lite annat. Som att duscha, gå på toa, packa. Ska dock gå och kolla om posten kommit än, jag vill verkligen ha mitt lönebesked så jag vet hur pank jag kommer att vara framöver. Jag har 160:- kvar nu (varav 120:- går till kuratorn och så har jag väl runt 50 kronor i plånboken). Ska få 1000:- av Anders imorgon eftersom han är skyldig mig det. Min lön lär inte vara så hög, så hela den plus det jag får av Anders lär gå till hyran. Sen då? Jadu. Det blir intressant minst sagt. Mat har jag fortfarande så att det räcker länge länge. Men allt annat? Det vet jag däremot inte. Jag får iallafall undan alla räkningar, imorgon. Så jag har inga sådana att tänka på..

Life is great.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt. Inte behöver du flytta ut från lägenheten! Man får ju ta studieuppehåll i 1 år & fortfarande bo kvar!

Heidi sa...

Jag vet det. Men utan studiestöd = inga pengar till hyran = kan inte bo kvar.. Men jag lär nog få pengar/studiestöd, något annat vore knas.

Anonym sa...

kanske inte världens roligaste grej, men får du inte csn kan du ju alltid g till socialen... Hm... jag vet... Men bättre än att flytta hem igen!
Vill inte att min allra roligaste granne ska flytta! /Guess who :P