2005-08-24

Onsdag.

Jag höll på att slumra till strax efter två, men "piggnade" till en sväng för att stänga av teven. När jag hade stängt av teven och lagt mig tillrätta igen så fick jag ett sms. Jag svarade på det och därefter somnade jag relativt snabbt. Jag var rätt trött kan man säga. Vaknade några gånger under natten och jag klev väl upp strax före tio. Hade smått invecklade drömmar inatt, min familj och några andra var med och det hela var.. invecklat. På sätt och vis verklighetstroget, men mina föräldrars hus låg inte där det ligger nu. Det var mest det som var knasigt.

Idag är det en massa vilande/slappande som gäller fram till strax före två då jag ska cykla till kuratorn. Innan dess ska jag i och för sig packa ner all smutstvätt i en ikea-kasse (smidigt att tvätta hos mina föräldrar när jag ändå ska dit ett par dagar), diska en del av disken och packa ner nödvändiga saker som tandborste, tabletter, laddaren till mobilen, schmapo & balsam och sådär. Efter kuratorbesöket cyklar jag hem igen och slöar väl en liten stund till innan jag sätter mig i bilen för att köra till Tierp. Det blir två stopp på vägen, först ett i Ulva för att fika (var över en månad sedan sist) och sedan hos Pernilla för genomgång inför nästa helg. Sedan Tierp, då är det dags för tvättning och andra viktiga saker. Tjohoo va roligt. Inte.

Ska duscha innan jag åker till kuratorn också. Svettades så mycket inatt eller snarare imorse. Inatt sov jag med ett lakan bara, men det kändes kallt tidigt på morgonen så jag slängde ner det på golvet och lyfte upp täcket istället och jag måste säga att det var skönt. Men jag vaknade som sagt alldeles genomsvettig på morgonen när jag skulle upp. Stora svettfläckar på lakanet och så vidare. Jag ska ta med mina sängkläder till Tierp och tvätta dem, det behövs. Verkligen.

*ler* Bara sådär ändå. När jag tänker på vissa saker. Trevliga tankar. Längtan.

Fint väder ute idag. Det innebär också mycket varmt väder. Ser inte framemot att cykla till stan, men jag är inte så sugen på att åka buss heller eftersom det dels är dyrt och dels är varmt på bussen också. Jag kan lika gärna cykla och röra på mig - jag behöver det.

Känns som om det är dags för mig att börja ta tag i alla saker jag har tänkt sysselsätta mig med i sisådär två timmar. Det mesta tar tid (förutom att duscha.. och packa..) så det är lika bra att jag sätter igång. :)

Jag mår rätt bra idag om man bortser från att jag är svullen och mörk runt ögonen, vilket gör att det ser ut som om jag suttit vaken en vecka i sträck utan att sova en enda minut. Nu har det nog blivit bättre misstänker jag, efter att jag varit vaken ett tag, men det vet man aldrig.

Men då.. Nu kände jag av den där smärtan där i bröstet igen. Vad ska det vara bra för. Tog förövrigt ingen Ipren igår, det gick över av sig själv. Det gör det nu med skulle jag tro.

Måste ladda batteriet till min mp3-spelare, det ska jag fixa nu på en gång.

Inga kommentarer: