I hemtrakterna.
En snabbis vid datorn innan jag lägger mig. Pappa har nyligen bytt antivirusprogram på datorn och jag tycker att datorn beter sig som om den skulle kunna ha virus så jag tar en titt på det där programmet nu och söker igenom vissa utsatta mappar. Att göra en fullständig sökning nu skulle ta låååång tid. Jag ska sova snart.
Åkte hemifrån strax före sex. Sisådär en timme senare än tänkt. Jag blev bjuden på te ute i Ulva och som vanligt samtalade vi om musik, filmer, dans och lite andra saker som vi brukar. Det var trevligt, över en månad sedan jag var där. Johanna ringde också, frågade om jag ringt henne igår (japp) och sedan undrade jag över lördagen och hon ringde upp sin moster Monica (som jag alltså ska jobba som hundtjej hos då och då). Sedan ringde hon mig igen för att berätta vad Monica sagt. Johanna ska nämligen ta hand om introduktionen medan de är borta. Visa var alla saker finns och sådana där viktiga detaljer som man bör ha koll på ja.. :)
Var ute i Ulva längre än planerat, men anlände till Pernilla med familj strax före nio. Hittade en kattunge (deras ja) utanför dörren och blev tokförälskad i den söta lilla busmissen. Inne fanns en busmisse till, en vacker svart med lite vita tecken på huvudet och på tassarna. Söööt! Jag lyfte upp honom och hade honom i famnen tills jag åkte. Lade honom på rygg (jag stod upp) och där låg han och spann! Kattungar är ljuvliga. De är 13-14 veckor. :)
Gissa vem som kommer kattungsgosa mycket nästa helg .. ;)
Kom väl till Tierp halv tio. Slängde in en omgång tvätt i maskinen, resten får tvättas imorgon efter jobbet om inte mamma tvättar när hon ändå är hemma. Hon brukar göra det trots att jag säger att jag kan göra det själv eftersom det är mina kläder. Jag tar liksom inte hit dem för att hon ska tvätta dem, jag tar hit dem för att det är smidigare att ha en "egen" maskin att använda än springa till huset bredvid mitt i Uppsala för det.
Ätit mackor, några nektariner och pratat en del med mamma. Mest om Engla. Engla var här idag tydligen och när de var ute så sa hon "Heidi Engla bada". Sådär apropå ingenting. Engla avgudar mig, hon älskar mig. Det smälter fasters hjärta och jag älskar henne och Saga så att det gör ont! Ska nog hälsa på där imorgon. Måstemåstemåste, antingen imorgon eller på fredag. Sedan när min bror kom hit för att hämta henne och hon hörde dörren öppnas och stängas så hade hon sagt "Heidi?" med hoppfull stark röst. Mamma sa "nej, inte Heidi, det är pappa". Det var visst inte lika roligt.. Gud vad jag saknar henne, hon är visst i trotsåldern.. Rejält.. Men äh, söt ändå.
Ska som sagt sova snart. Låg en bunt med finska skvallertidningar (som mamma tagit med från Finland, från mormor mfl) som jag kan bläddra igenom innan jag sover. Glömde ta med mig pocketen som jag läser. :(
Vägde mig idag. Jag brukar väga mig på morgonen, för att då brukar vågen visa mer rätt eftersom det lättare går att ha koll på om man gått upp eller ner. Blir fel om jag väger mig på morgonen en gång och nästa gång på eftermiddagen när man ätit en massa och haft sig. Jag vägde 57,4 kg. Vilket innebär att jag egentligen väger något med 56. Skit också. Inte undra på att jag tycker att jag inte går upp något.. Jaja, det ska väl vända det också. Jag har börjat äta mer ordentligt och mer regelbundet nu. Försöker så gott det går.
Dags att ge upp datorn. Inte läst bloggar på flera timmar nu och det lär vara tokmånga uppdaterade imorgon när jag kommer hem efter jobbet. Men det är bara roligt och intressant att läsa om andras vardagsbestyr och så vidare. En del roliga/komiska, en del med mer allvar i, en del med mycket allvar med mera. De flesta blandar dock allvarliga och "mindre allvarliga" saker = det bästa. Tycker jag. :)
Sova. Nu. Ska bara kolla min mail.. Misstänker dock att det inte är några nya mail.
Godnatt.
ps. Idag är jag riktigt nöjd över mina ögon - fin ljus ögonskugga, kajal och mascara. :D

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar