2005-08-17

Nej!

*torkar tårar*

Jag sparade nyss ner schemat för terminens första kurs, har sparat ner det förut men jag gjorde det igen utifall det blivit några ändringar sen sist eller liknande. Tog en titt på kursplanen och kände den där välkända klumpen växa i magen. Men.. Det värsta var när jag kikade på kursplanen för nästa kurs (andra kursen). Ögonen fylldes direkt med tårar och det högg till i mig och klumpen i magen blev större. Å n g e s t. Hela mitt inre skrek "NEJ! JAG VILL INTE DET HÄR!!". Jag har känt det vid ett flertal tillfällen, att det yrkesval jag har gjort inte är något för mig egentligen. Det ger mig ångest att tänka på att jag har två år kvar. Det ger mig ångest att tänka "jaha, jag kanske har valt fel?". Så känns det allt oftare. Heidi på ett sjukhus, ärligt talat? Det funkar inte. Det går inte ihop. Frågan är vad jag annars skulle göra, för plugga vill jag trots allt göra - skaffa mig en bra utbildning. Ett tag var jag nästan inne på samhällsvetarprogrammet med inriktning på .. tja.. geografi har jag bra betyg i. Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det någon kulturgeografi-inriktning. Eller inte. Var ett tag sedan jag kikade på andra utbildningar. Jag vet bara att det här inte känns 100% rätt. Det jag läser nu. Visst är det intressant emellanåt, men jag får mest ångest. Ska det verkligen vara så? Ska jag ha ångest i två år till och sedan komma på att jag verkligen verkligen valt fel utbildning? Fanjävlaskit.

*suckar*

Jag ska göra lunch nu, sedan blir det plugg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm... jag har funderat över samma sak när det gäller dig. Jag tror att en hel del av ångest och sånt skulle lätta om du tog tag i frågan om du kanske ska plugga något annat...

Heidi sa...

Det är en av sakerna jag tänkt prata om med kuratorn på onsdag. Behöver ventilera mig angående det "högt" så att säga. Inte bara för mig själv (och eh, i bloggen..). Jag vet bara inte riktigt vad jag annars skulle börja studera .. men uppenbarligen är det här egentligen inget för mig, hur jag än försöker tänka i andra banor.