Det går framåt.
Idag fick jag "buffé" (varför har de valt att använda en liten bokstav i början istället för stort?) eftersom jag är stamkund på ica. Jag fick en värdecheck denna gång också. Det förvånar mig inte, så som jag handlat i år. Jag har i vilket fall som helst samlat ihop 100:- i värdecheckar. Sammanlagt i år är det 125:-, men jag menar att jag har värdecheckar hemma som motsvarar 100 kronor. En av dem har jag lagt i min plånbok för den går ut den femtonde september och det är lika bra att ha den i plånboken så kanske jag kommer ihåg att använda den. De övriga tre är det inte bråttom med, om jag nu inte bli akut pank och måste använda dem.
Akut pank känner jag mig redan, nästan. Jag har 400 kronor kvar och det är åtta dagar till lönen. Det gör dock inget, jag har frysen full med mat som väntar ivrigt på att få hamna i min mage. Nästa vecka kommer det att gå åt 120:- till studenthälsan i och med att jag ska till kuratorn då. Veckan efter är det läkarbesök, 120:- det också. Jag får min lön och den sista tusenlappen av Anders (som han är skyldig mig) och just ja! Hanna skickar över 400 kronor till mig imorgon. För bensin och liknande som gick åt i måndags och för att jag hjälpte till. Gud va bra, dem ska jag ta och betala min telefonräkning för. Hade nästan glömt bort att hon ska ge mig pengar, hur jag nu kan glömma bort det? Sedan kommer det att trilla in pengar till mig så småningom från annat håll också; men lugn, det är verkligen ingen panik med det. Bara bra att det dröjer så gör jag inte av med dem... :)
Jo, det går framåt med pluggandet. Det känns skönt. Då kan jag andas och jag slipper känna ångesten knacka mig på axeln. Pluggar liksom en aning bättre utan ångest. Undrar varför? *helt blåst och oförstående*
Kunde inte låta bli.
Förövrigt är jag alldeles varm inombords. Mycket varm. När jag loggar in på min mail på morgonen och ser att det finns ett nytt mail till mig - innehållandes fina ord, hur ska man kunna bli/vara annat än varm inombords? Svårt.
Min mage viskade nyss att den gärna skulle vilja ha lite mat om ett tag. Tänkte äta runt klockan sex.
Nu ska jag läsa vidare, igen.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar