Joråsåatt..
Det blir pasta och falukorv idag också. Det går snabbt att göra och jag behöver inte stå vid spisen och vakta maten hela tiden. Min mage har upplyst mig om att jag ska ge den mat och det ska jag också. Såklart.
Pluggandet lunkar på framåt, om fyra dagar är tentan över. Man har tid på sig att skriva mellan nio och två, men jag sitter sällan längre än tre timmar - oftast runt två timmar. Jag har alltid varit relativt snabb när det gäller prov och tentor, det betyder inte att jag är slarvig eller skyndar på. Det bara är så, resultaten påverkas inte av det. Kan jag inte mer så läser jag igenom frågorna några gånger till och läser igenom tentan minst två gånger innan jag lämnar in den. Därefter finns det ingen anledning att sitta kvar och jäsa, utan jag går istället. Lämnar tentan bakom mig och hoppas på det bästa. Vi får se hur det går på måndag, jag hoppas givetvis på att det ska gå bra. Hoppas att den inte innehåller sådana svåra frågor som tentan i juni. Alla jag pratat med har sagt att de tyckte att den var ovanligt svår, och de jag pratat med har sagt att folk som de känner sagt samma sak. Visst beror mycket på hur pass mycket kunskap om ämnet som fastnat, men hur det går på tentan beror också på vad det är för frågor - man kan ha tur och få frågor på just sådana saker man kan bra och det kan komma frågor som man inte alls förstår. Trots att man läst på om just de där sakerna. Det är så oerhört mycket att hålla reda på. Tolv kapitel om människokroppen. Som pappa sa "men.. du har ju tenta om HELA kroppen!". Precis. Från olika cellers uppbyggnad och funktioner till hur allt funkar i kroppen och vad som styr vad.
Nu ska jag laga mat, min kropp behöver näring och energi. Fettfettfett. Jag skulle kunna ta lite från mina lår/min rumpa och placera det där jag tycker att det fattas? Nänä, så funkar det inte. Det blir nog bra det där så småningom. Det är bara så synd att det gör ont att ligga på mage (förutom i min mjuka säng) och att jag känner mig osexig när jag ligger raklång för att det fattas en massa mellan höftbenen. En stor jäkla grop är dte bara. Fint. Inte alls. MEN jag vet att jag duger som jag är, att jag är omtyckt för den jag är och den kropp jag har.
Mat. Mat. Mat!
---
Fick just denna länk via msn: http://platsbanken.ams.se/direkt/15/050812,110060,230901,10,645615.shtml
och kommentaren "Passar väl dig bra. :)" och sedan "Du har ju vanan. :p". Det säger väl en del om vad folk har för bild av mig som person? ;)

2 kommentarer:
*asg* Jojo... som klippt och skuret för dig ;)
*muttrar*
;p
Skicka en kommentar