Jag ska...
... gå och lägga mig alldeles strax. Ska nog läsa lite och därefter sova. Jag har inte laddat batteriet till min mp3-spelare så det blir ingen musik för min del ikväll/inatt. Läsa är ett bra sömnmedel när man inte vill ta till receptbelagd medicin. Misstänker att jag lär göra det när skolan börjar, men än så länge är jag "ledig". Jag vet inte om man kan kalla tentaplugg för ledighet om jag ska vara ärlig.
Imorgon har jag bestämt mig för att kliva upp nio, absolut senast halv tio. Eftersom det tar en bra stund för mig att piggna till efter att jag klivit upp och eftersom jag måste vänta en stund innan jag kan kasta i mig frukost så är det bra att kliva upp i tid. Minst en timme går åt den där "vakna-till-liv"-fasen. SKa nog gå det med.
Men vänta här nu, är klockan bara elva och jag tänker gå och lägga mig? Då kanske jag rentav somnar före halv ett till och med, det vore inte helt fel om jag får säga det själv.
---
Jag fastnade på andra sidor och insåg just att det gått en halvtimme sedan jag skrev sist. Hade med andra ord inte avslutat och publicerat inlägget. Känns som om det är dags för det nu. Sömnen kallar.
---
"My love must be a kind of blind love.
I can't see anyone but you.
Are the stars out tonight?
I don't know if it's cloudy or bright.
I only have eyes for you, dear.
The moon may be high,
But I can't see a thing in the sky.
'Cause I only have eyes for you.
I don't know if we're in a garden
Or on a crowded avenue.
You are here, so am I.
Maybe millions of people go by.
But they all disappear from view.
And I only have eyes for you."
(I Only Have Eyes For You - Art Garfunkel)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar