2005-08-15

Inga moln.

Idag blir det en varm dag, inte ett moln på himlen och det är vindstilla. Det här är en sådan dag då en Heidi som inte solat så mycket i sommar vill gå ut och bli brun. Nu när det redan är augusti och allt. Jag kan ta med mig min bok ut, men då kan jag i stort sett bara ligga på mage eller på vänster sida för att kunna stryka under samtidigt som jag läser. Jag kan ligga på rygg också, men då kan jag inte stryka under i texten. Jag har inte varit utanför dörren sen i lördags, så det vore bra om jag gick ut helt enkelt. Om så bara för en liten stund. Helst av allt skulle jag vilja bada, men det slukar för mycket av min tid. Får nöja mig med att duscha. ;-)

Inatt hade jag som vanligt en massa konstiga drömmar. De är utan tvekan obeskrivliga och det enda normala i mina drömmar var när Engla badade i en liten pool i mamma och pappas trädgård. I en pool som liknar den "båt" hon har att bada i hemma hos sig - dock djupare än den. Resten jag drömde vara bara.. konstigt som sagt.

Det blev trippel uppväckning för mig idag. Först larmade mobilen 08.50, sedan började klockradion tjuta 09.15 och runt halv tio (eller strax före, något åt det hållet) så ringde telefonen dessutom. Det sistnämnda var trevligast. Hatar att bli väckt av klockradion och mobilen, men telefonen blir jag gärna väckt av.. :)

Allvarligt talat, jag måste gå ut idag. Jag kan inte sitta inne hela dagen när det är så fint väder och min kropp behöver solsken. Dessutom behöver jag frisk luft. Trots detta så känns det som om jag inte alls vill gå ut, dra på mig bikini och lägga mig på gräsmattan..? Det lockar inte. Det gör ont i höftbenen att ligga på mage, ligger jag på rygg så irriterar jag mig på att jag är så smal som jag är. Inatt innan jag lade mig så speglade jag mig inne på toaletten och det högg till i magen på mig. Jag är för smal, så enkelt är det. Jag vill inte vara för smal. Dessutom vill jag inte höra var och varannan person säga att jag blivit smal och få frågor om mina matvanor. Jag har alltid varit smal, men är smalare nu. Inte låren och inte rumpan - de är som de ska. Men midjan och andra delar av överkroppen - för smal. Jajaja, det är säkert snyggt att svara smal - men inte FÖR smal för sjutton!

Jag ska ta och duscha nu. En välbehövlig dusch minst sagt.

Klådan på min ena skinka är borta. Bettet finns kvar, men i övrigt är det bra. Däremot så kliar det som fan på mina högra skinka, överallt. Jag har inga bett eller sådär utan det bara.. kliar. Det är sådan där klåda som jag ibland får om kvällarna när jag ska sova. Börjar klia lite på ett ställe och så blir det bara värre av att man kliar. En av mina bröder har det likadant. Det är dock sällan det blir så för mig. Nu kliar det bara på högra skinkan och om jag fortsätter att klia så kommer jag att bli rödflammig och så vidare där. Då vill jag definitivt inte dra på mig bikini och gå ut. Blä så petig man kan vara då. Vem bryr sig? Precis, ingen. Förutom jag själv.

Måste diska idag och jag måste gå ut med soporna. Det är överfullt.

Nu duscha, sen äta, sen plugga. En vecka kvar till tentan. Denna tid om en vecka sitter jag förmodligen fortfarande och skriver på den där tentan.

Inga kommentarer: