2005-08-11

Ingen rubrik.

Mitt hem är städat. Det tog inte lång tid, vilket är en av fördelarna med att bo så litet som jag gör. Att städa hör inte till favoritsysslorna direkt, ju mindre att städa desto bättre. Disken är diskad och badrummet ser okej ut och övriga lägenheten också för den delen. Nu kan mamma och pappa få dyka upp när de vill. Ingen aning om när de tänker komma, pappa har som sagt tid någonstans klockan två. Vet inte om de kommer före eller efter, mamma kanske blir dumpad här medan pappa gör det han ska. Vad vet jag.

Inatt somnade jag runt tre. Somnade med ett leende och jag vaknade bara en snabbis någongång runt sex och sov sedan till strax före tio. När jag såg vad klockan var så log jag, nästan som att vakna med ett leende. Det här innebar att jag fick sova nästan sju timmar och dessutom slapp allt det vanliga (somna-vakna-somna-vakna). Skönt, minst sagt. Hade i vanlig ordning skumma drömmar inatt.

Usch, lade just märke till hur äckligt mitt tangentbord är. Måste rengöra det någon dag, men inte idag.

Idag är det plugg, besök av föräldrarna och storhandling på Ica Maxi som gäller. Dessutom kommer Johanna troligtvis ringa i eftermiddag någongång, det visar sig väl. Hon sa det igår iallafall, hon ringde mig när jag var ute och red. En välbehövlig paus för både mig och hästen. Förövrigt är jag lite extra stel i kroppen nu.

Aj. Nu högg det till i magen en sväng. Sådär som det hugger till om man tänker på något jobbigt, men jag tänkte inte på något jobbigt utan det högg till ändå. Jag orkar inte ens bli förvånad över hur min kropp beter sig.

Dags att plugga en stund, tentan närmar sig alldeles för fort tycker jag. *suckar*

Imorgon är det 12 augusti. Dagen då jag och Anders skulle ha firat tre år om vi fortfarande varit tillsammans. Nu är det inte så, däremot är vi vänner vilket är skönt. Apropå det, jag måste hämta brickan idag eller imorgon, som jag ska göra smörgåstårtan på imorgon. Blä så mycket disk det kommer att bli.... ;p

Plugga var det ja.

Inga kommentarer: