Avgudad.
Det är bara att inse faktum, min brorsdotter Engla avgudar mig. När jag kom dit så hörde jag att barnen (och deras mamma) var där. Hörde mamma säga "vem var det som kom?" till Engla. Mamma sa åt mig att inte komma in från hallen, inte visa mig utan säga något så att Engla hörde. Jag sa "Engla? Hej". Mamma frågade henne igen vem som kommit och så hörde jag "Heidi!!!" och en liten Engla kom och sprang i full fart. Genast började hon ta på sina kläder och Anna sa "jaha, nu ska hon väl bada bara för att du kom". Mycket riktigt, en liten Engla drog upp tröjan så att magen syntes och sa mitt namn och därefter sprang hon till toalettdörren och sa "Engla bada!".
Hon är så himla gullig. Jag är mest känd som badtanten i hennes ögon. När jag hade henne över natten så badade vi badkar och på eftermiddagen dagen efter så var jag som sagt hos dem och då badade Engla mest hela tiden och jag var där vid poolen med henne och pratade och lät Saga bada också. Engla tycker om mig väldigt mycket och det är verkligen ömsesidigt. Hon gick omkring och sa mitt namn hela tiden och tog mig i handen och ville leka med mig och komma upp i min famn. Lite då och då sa hon "Engla bada, dusch?". Dusch kan hon inte säga helt perfekt, men jag minns inte vad hon säger, men det låter nästan som "dusch". Det är det hon menar. Hon tog min handväska och hängde den på sin axel ochsa "Engla fin". Det var hon verkligen. Jättesöt. När jag tog Saga från mamma och hade henne en stund så kom Engla och muttrade något och sa något om Saga och tittade på mamma. Mamma skulle med andra ord ta Saga, så att Engla fick vara hos mig istället. Engla anser att hon har äganderätt på mig. "Heidi Heidi Heidi Heidi". *ler stort*. Har jag sagt hur mycket jag älskar de där barnen? :-)
Kunde inte stanna där i all evighet utan bytte om och åkte till stallet. Zeppolin var extra kelig, som alltid. Jag gosade med henne och jag red ut en, regnade lite men det gick bra. Hon var väldigt pigg och jag började undra om hon borde byta karriär, från hopphöst till kapplöpningshäst! ;-)
Idag känner jag mig verkligen älskad. Det gör mig lycklig.

2 kommentarer:
Underbart. Och du är det - på andra sätt också.
Jag förstår dig,har haft stunder med Anton sådär också. Barn kan verkligen ta fram känslor på ett vis inte vuxna emellan kan.
Skicka en kommentar