2005-08-17

Hopp i säng.

Vad sägs om att lägga sig i sängen och slötitta på tv för att sedan somna? En toppenidé om jag får säga det själv. Idag klev jag upp ur sängen 09.50 - det irriterar mig. Jag ville upp halv tio, men jag vaknade kvart över nio och låg och drog mig. Vilket givetvis resulterade i att jag somnade om och vaknade kvart i tio. Bättre lycka nästa gång, det vill säga imorgon. 09.30 - så är det bara.

Usch, på lördag är det "The Shining" med Jack Nicholson. På ZTV. Jag har inte sett det och det är ett medvetet val. Räcker att jag sett den som tv-serie för sisådär fem år sedan. Läskigt värre. Speciellt när jag var husvakt med Anders uppe i Gilberga där Pernilla bodde förut med sin dåvarande sambo. Var meningen att vi skulle sova där fredag till söndag. Det var höst. Det blåste. Skog runtom. MÖRKT. Fredag till lördag gick bra, katterna var gosiga och det gick väl någon vettig film på tv. Däremot gjorde jag/vi misstaget att se sista avsnittet av den där tv-serien då på lördagkvällen. För vi hade sett de föregående avsnitten så då ville vi se slutet. BIG mistake. Halv tolv på natten eller något åt det hållet diskade vi efter oss, städade och packade ihop grejerna och åkte hem till mig och sov. Jag klarade inte av att vara kvar där, trots sällskap i form av en pojkvän och två katter.

Sååå.. När jag ska vara husvakt/kattvakt/hästvakt 2-3 september så tänker jag INTE titta på något läskigt. Aldrig i livet. Speciellt inte med tanke på att jag är ensam och ute på landet där det är mörkt och mycket skog. Jippi.

Saksamma. Sova var det, ska bara borsta tänderna och tvätta av mig lite. Sedan tv och sömn. Har en maffig pluggdag framför mig imorgon. Jag längtar redan.. Inte.

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Om man är lättskrämd är inte The Shining någon höjdare. ;) Jag älskar dock den filmen...sååå läskig! :)