2005-08-17

Wohoo..

Haha.. Skulle inte spela någon roll om jag läst matte C, skulle ändå inte komma in på samhällsvetarprogrammet här i Uppsala. Lite för populärt program för det minst sagt. Mina betyg räcker verkligen inte och om jag ska ha en chans med högskoleprovspoäng så får jag nog skriva om högskoleprovet både en och fler gånger (skrivit en gång, fick 0.8 .. Mest matten som drog ner mig). Sååå. Det kan jag ta och lägga ner. På andra orter då? Jojo, många högskolor/universitetet har inte ens det programmet eller så har de tex. internationell inriktning av något slag (Sundsvall, så långt bort vill jag inte), Gävle har inget som passar, Västerås hade samhällsteknikblahablaha, Stockholm hade sådana där specialprogram med politisk inriktning eller liknande osv osv. Enda stället som dels inte hade krav på matte B, dels hade ett "vanligt" samhällsvetarprogram och som alla som sökt kommer in (iallafall nu på hösten, tycks vara så i övrigt också) är Högskolan i Dalarna. Det ligger absolut inte en bit bort? Nänä. Vilka andra städer finns med då som har samhällsvetarprogram av olika slag? Följande: Göteborg, Halmstad, Kalmar, Karlskrona/Ronneby, Luleå, Lund, Malmö, Norrköping, Umeå, Vänersborg, Växjö, Örebro och Östersund. Dessa orters samhällsvetarutbildningar har jag inte tittat på. De ligger lite väl långt bort hela bunten. Irriterande? Jo.

Och så hoppar jag till ett nytt ämne. Idag åt jag pasta och falukorv till lunch, under eftermiddagen blev jag sugen på en tomat och de tomater jag har kvar i kylskåpet måste ätas upp snart innan de blir för mjuka/övermogna. Tills middag fick det bli några frasvåfflor med jordgubbssylt och det var himmelskt gott! :)

Mina bröst är fortafarande sådär.. Trevliga. Pratade om det med Lisa igår och hon sa att det normala är ju (oftast) att brösten är de första som försvinner när man går ner i vikt. Vilket jag gjort. Men brösten har inte alls krympt. De ser kanske större ut för att jag är smal i övrigt? ;)
Nåja, det tror jag inte. De känns större och det är trevligt. Dock vill jag ha lite mer hull i magtrakten. Att ligga på rygg helt raklång gör jag helst inte i dagsljus eller med ögonen öppna. Smal smalare smalast. Kan jag inte få gå upp lite..? Jag kräver inte hur mycket som helst, men ett par kilo? Tack.

Nog om mina sökningar på nätet, brösten och vikten. Nu ska jag se på tv.. om det är något bra.

Inga kommentarer: