Igen.
Tidigare idag frågade min bästa vän om jag också hade problem med min blogg. Klart jag hade, det har alla. Denna hade jag innan min nya, här skriver jag bara om den andra inte funkar. Tidigare idag tänkte jag skriva i min andra, men som sist jag skrev här så funkade det inte och gör det inte förrän imorgon kanske?
Egentligen har jag inget att skriva. Min kropp dummar sig idag. Det har den gjort sedan jag klev upp. Både fysiskt (värker, händerna har skakat till och från, ännu mer värk och yrsel emellanåt) och psykiskt. Tårar, smärta, depp. Efter solsken kommer regn eller var det kanske tvärtom? Jag tänker mycket och inser att jag har mycket att vara glad över trots allt, på sätt och vis. Vaknar man med den där dumma känslan, då är det svårt att bli kvitt den och då hjälper det inte att tänka på en massa bra saker. Jag har försökt. Funkar inte.
Nu borde jag väl vara på väg till Tierp. Men, jag väljer att åka imorgonbitti - direkt till jobbet. Åker härifrån strax före klockan sex. Det går bra, för jag måste duscha först och packa kan jag göra idag. Räcker att jag kliver upp strax före halv sex. Jag hinner ändå till Tierp till sju. Jag är inte i form för att köra bil nu. Nej.
Undrar när min vän Johanna ringer? Hon ska ringa nu ikväll, vi lär ha mycket att prata om både hon och jag. Hon ringde redan i fredags och redan då sa hon ett par saker som vi lär prata en hel del om. Sedan har jag alltid något på hjärtat att prata om. Givetvis. Alltid.
Ikväll ska jag se Romeo & Julia. Har sett den två gånger förut skulle jag tro, men jag vill se den igen. Den är bra.
Jag behöver massage. Helst helkroppsmassage, men skulle inte säga nej till massage av nacke och axlar. Framförallt på vänster sida, inte ens min vetekudde hjälper. Det där är inte bara träningsvärk, måste ha sovit konstigt inatt. Natten var som den var, så det skulle inte förvåna mig.
Ögonen är själens spegel, har jag hört. Undrar vad folk ser när de ser mig i ögonen? Jag tänker ofta på hur folk uppfattar mig, som person. Ser de det som jag önskar att de skulle se eller ser de något annat? Ser de något som jag själv inte ser? Vet inte. Tål att tänkas på.
Nu, nu ska jag ändra lite inställningar här på min blogg. Byta utseende kanske? Vet inte. Det visar sig.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar