2005-07-24

Dåligt val.

Vet inte om Romeo & Julia är bra att se just nu, ett dåligt val. Den är bra, många fina ord som sägs. Det är just det, idag är inte en dag då jag vill bli matad med romantik på det där viset. Jag tittar ändå. Finns inget annat jag vill titta på. Gudfadern? Nej, inte det heller.

Slutade lyssna på musik för flera timmar sedan. Jag lyssnade på musik till och från i eftermiddag, men till slut kunde jag inte lyssna på någon låt alls. Bläddrade förbi alla i playlisten och det fanns ingen jag ville höra där och då. Inte nu heller. Bara ljudet från teven och datorns susande. Annars tystnad. Har pratat med Johanna idag, hon ringde tidigare idag och sa att hon skulle ringa på kvällen. Det gjorde hon, men vi ska prata mer imorgon. Hon hade nämligen gäster och ville inte vara för osocial mot dem. Men en snabbuppdatering hann vi väl med iallafall.

Så mycket tankar, men så lite ord. Mina händer vill dansa över tangetbordet och skriva ord efter ord. Tankarna är inte av samma åsikt, de samlar sig inte tillräckligt för att formuleras i ord.

Tom.

Vackert han sjunger, killen i filmen. Där, när Romeo & Julia gifter sig.

Dagar som denna plockar jag fram minnen, ljuvliga minnen som får mig att le inombords. Inte mycket som funkar när det är såhär, men en del minnen är så ljuvliga - så underbara att de tar sig förbi alla jobbiga tankar och gör att jag ler. Därinne. Önskar jag kunde skriva ner dem, dela med mig av dem, visa vad som får mig att le. Men det ska jag inte, de stannar inom mig. Närmast hjärtat. Ibland rinner det tårar när jag plockar fram dessa ljuvliga minnen, inte av sorg - utan av lycka. De gör mig lycklig. En känsla jag inte är bortskämd med direkt.

Saknar. Mycket.

Inga kommentarer: