Nuså..
Jag sitter och lyssnar på "Utan dina andetag". Så ovanligt. Inte.
Borde krypa i säng snart.. Någongång. Imorgon börjar min sommarkurs, 09.15. Ska bli kul att göra något ett par timmar om dagen, eller åtminstone tre timmar om dagen i tre veckor. Så tisdag och onsdag denna vecka ska jag gå i skolan 09.15-12.00, på torsdag ska jag vara på röntgen och ta igen en missad praktikdag och på fredag ska jag närvara i Tierp då Anders lillebror tar studenten.
Inatt sover jag min första natt här i min lägenhet. Min lägenhet. Där jag får göra som jag vill, när jag vill och hur jag vill. Bor ensam för första gången i mitt liv. Jag och mitt marsvin. Det är en mysig liten studentlägenhet med pentry, 19kvm. Lagom stort för mig, behöver inget större. Jag är singel för första gången sedan.. länge. Varit singel i knappt fem månader sedan januari 1999..
Känner mig nere. Kvällsdepp. Som jag brukar "drabbas" av emellanåt.
Det finns människor jag vill prata med varje dag, en del mer än andra. Och idag.. och igår.. har det varit lite prat.. Vilket påverkar mitt humör en del givetvis.. Neråt.
Imorgon är en ny dag. Kanske blir det mer prat imorgon, när jag inte behöver flänga än hit och dit hela tiden. Ska packa upp det sista imorgon och sedan är jag redo att bara.. vara och bo här.
Fortfarande "Utan dina andetag"... Den går om och om igen, repete.
Nu började den om igen.. Den låter tycker jag om. Mycket.
Nu ska jag väl ta och sluta vara så jäkla deppig och sluta skriva här. För idag.
...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar