2007-03-09

Listalistalistalista.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: Fem eller sex.
Vilken svordom använder du mest: Fan. (satan, jävlar).
Äger du en iPod: Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Ingen alls.
Hur många resväskor äger du: Tre kanske.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Varför ens försöka förfrysa fötterna.
Var köper du dina matvaror ifrån: Ica för det mesta.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Jo.
Har några av dina vänner barn: Ja.
Har någon någonsin kallat dig lat: Ja.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Ingen.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej.
När var senast någon stötte på dig: Vet inte, förutom pojkvännen då med jämna mellanrum. ;)
Vad åt du till middag: Inte ätit middag än.
Använder du huvtröjor: Har inte så många, men jodå.
Kan du vissla: Ja.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Nej.
Vem var den sista som ringde dig: En vän.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Tja.. jag vet inte riktigt.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: ”Tror”? Snarare _vet_.
Vilket riktnummer befinner du dig i: Just nu 021.
Tittade du på tecknat när du var liten: Ja.
Hur många syskon har du: Tre bröder.
Är du blyg inför det motsatta könet: Inte så värst.
Äger du några band t-shirts: Nej.
När flög du senast: Hem från Kos 2004.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Har inget köksbord.
Läser du för skojs skull: Ja.
Pratar du några andra språk: Finska är mitt modersmål. Engelska om jag måste.

Diskar du din egen disk: Ja. Men sällan jag orkar ta tag i det.
Har du gråtit offentligt: Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop: Stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Nja.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Vore nice med en tatuering.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Äh. Inte viktigt.
Kan du kasta macka: Ja.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.
Vad har du med dig in på bion: Sällskap (oftast), ibland läsk (och popcorn).
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Psykologi.

Gillar du att flyga flygplan: Jovars.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Förmodligen.
När sov du senast på golvet: Ingen aning.
Vilken är din favoritdrink: En fyra ”något gott” när jag är ute på krogen..;)
Gillar du din boendesituation: Nja.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Minst sex timmar åtminstone.
Äter du frukost dagligen: Försöker i alla fall.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ibland, men oftast inte.
Vilken är din favoritfrukt: Vindruvor. Mmm…

Hur gammal blir du nästa födelsedag: 23.
Tror du på liv på andra planeter: Sure.
Tror du att Gud är man eller kvinna: Ärligt talat.. vem bryr sig?
Hur valde dina föräldrar ditt namn: De tyckte att det var fint.
Gillar du senap: Oftast inte.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Någongång skulle jag vilja prova..
Sover du på sida, mage eller rygg: Oftast på sidan.
Tycker du om att krama folk: Beror på vilka ”folk” är.
Skulle du säga att du är trendig: Jag? Haha.
Äger du en digitalkamera: Ja. En trasig. Var den är vet jag inte.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Den gröna gubben med lustiga öron. ;)
Tycker du att du är attraktiv: Jovars.
Vad är du allergisk mot: Något. Vad vet jag inte.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Vet inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! you dont know me, i dont know you, who cares... In Spain they say "por el interes te quiero Andrés" wich means: "Cos of my (personal) interest i love you Anders(t)"

Well: 2 years ago you posted your favourite Records / tracks, and one of them was "De 100 bästa indiepopsinglarna" wich i bought in PopSound@Stockholm, and your blog its the only search result from Google. I gave it away a couple of years ago, and one of it tracks keeps coming to me "in dreams" I just dont know the name of neither the band nor the song, and It'd be wonderfull if you post the whole tracklist (its easy copy paste) / share it in Soulseek (a Music p2p thingie).

Id do ANYTHING to thank you (well anything except walking barenude on Soddermalm, i think im alergic to cold)

Thanks again...

ps... Sorry if I dont talk bout your today post, but Svenska its on my list of "things to learn this summer".

Anonym sa...

Anders: I've got the record too, if you want me to I'll email the tracklist to you. Send me an e-mail to reallycantstandya@gmail.com if you're interested...Cheers!

p.s: I was also looking for information on the compilation tho I thought it's a funny bunch of songs....and Heidi's blog was the only search result.d.s

p.s 2: Walking barenude at Södermalm is a more common sighting than one could imagine.d.s2